کشورهای اروپایی با اجرای کامل برجام، حسن‌نیتشان را نشان دهند

مصیب نعیمی کارشناس مسائل بین الملل ، با اشاره به پیشنهاد تحریم‌های جدید علیه ایران از طرف سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس برای نگه داشتن آمریکا در برجام، اظهار کرد: کشورهای اروپایی به جای اینکه در برابر آمریکا به خاطر نقض توافقنامه رسمی و بین‌المللی برجام ایستادگی کنند، به حمایت از کاخ سفید پرداخته و یکسری فرافکنی‌هایی را دنبال می‌کنند که مورد تأئید هیچ کشوری نیست.

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی عضو برجام می‌خواهند با این شروط ایران را ارزیابی کنند تا بفهمند تهران به چه میزان حاضر است با آنها همراه شود و این در حالی‌ است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای امر فقط به خاطر اثبات حسن‌ نیت خود اقدام به حضور در مذاکرات هسته‌ای کرد.

نعیمی ادامه داد: غربیان می‌دانستند که ایران هیچ‌گونه هدف نظامی از تکنولوژی هسته‌ای ندارد اما آنها باز اقدام به فرافکنی و بهانه‌جویی می‌کنند و برای گرفتن این بهانه‌ها هم‌اکنون پیشنهاد تحریم‌های جدید علیه ایران را مطرح کرده‌اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه هیچ‌گونه سازشی در رابطه با موضوعات جدیدی که آنها می‌خواهند مطرح کنند وجود نخواهد داشت، افزود: حضور ایران در استراتژی‌های منطقه‌ای فقط مربوط به خودش است و ربطی به هیچ کشوری ندارد و این در حالی است که آنها کسانی هستند که متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر از جمله کشورهای منطقه هستند.

وی اظهار کرد: در بحران سوریه، یمن و سایر بحران‌های منطقه، کشورهای اروپایی به عنوان کسانی که با سلاح و ابزار و امکانات خود از گروه‌های تروریستی پشتیبانی انجام می‌دهند، متهم هستند.

نعیمی با بیان اینکه فرافکنی علیه ایران هیچ نتیجه‌ای برای کاخ سفید و همپیمانانش در پی نخواهد داشت، افزود: اگرچه کشورهای اروپایی برای آنکه بتوانند آمریکا را به مسیر درست بازگردانند می‌خواهند اقداماتی انجام دهند، اما این مسائل از نظر ایران مردود است.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: آنها می‌خواهند با این کار تهران را محک بزنند تا شاید در این فرآیند بتوانند ایران را قانع کنند و این در حالی است که این مسائل برای ما غیرقابل پذیرش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برجام به طور کامل اجرا شود تا کشورهای اروپایی، حداقلی از حسن‌نیتشان را نشان داده باشند وگرنه با اقدامات ضد برجامی آنها، جدا شدن از این روند، تنها راهی است که ایران آن را خواهد پذیرفت.