شئونات اقتصادی کشور را نباید به برجام وصل کنیم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تأثیرات برجام در سال ۹۶، اظهار کرد: یکی از شرایطی که در برجام پیش‌بینی شد، این بود که تحریم‌های جدیدی ایجاد نشود، چراکه تحریم‌های جدید مانع از آن می‌شود که جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های آزاد شده در نتیجه برجام استفاده کند.

وی با بیان اینکه بر این اساس تحریم‌هایی که تحت عناوین مختلف مطرح می‌شود نقض برجام است، گفت: با وجود آنکه بعد از برجام حدود ۹۱۵ نوع تحریم برداشته شد، اما باز هم شاهدیم که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه اخیرا ترامپ پیش شرط‌هایی را به برجام اضافه کرده است، تصریح کرد: قطعا این پیش شرط‌ها هم مثل سایر ادعا‌های ترامپ عملیاتی نمی‌شود و او صرفا از این طریق می‌خواهد امتیازات بیشتری بگیرد.

فلاحت‌پیشه درباره آینده برجام گفت: تا اواسط اردیبهشت باید منتظر باشیم تا ببینیم تصمیم اصلی ترامپ برای تداوم تعلیق تحریم‌ها چگونه خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: با این شرایط نباید شئونات اقتصادی کشور را به برجام وصل کنیم و باید در این زمینه واقع گرایانه‌تر عمل کنیم.