امنیت کشور نباید فدای یک پیام رسان خارجی شود

احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مباحث ضد و نقیض منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فیلتر شدن تلگرام گفت: ما باید در استفاده از پیام رسان‌ها یک خط قرمز داشته باشیم که آن هم امنیت ملی است، بنابراین این پیام رسان‌ها نباید باعث به خطر افتادن امنیت ملی شوند.

وی افزود: برخی از پیام‌رسان‌ها به امنیت ملی آسیب وارد می‌کنند که در اغتشاشات دی ماه سال گذشته در برخی از شهر‌ها ما شاهد نقش آفرینی آن بودیم لذا ما نمی‌توانیم امنیت ملی کشور را فدای یک پیام رسان خارجی کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه پیام رسان‌های داخلی باید تقویت و حمایت شوند، ادامه داد: پیام رسان‌های داخلی باید وارد رقابت با سایر پیام رسان‌ها شوند تا ایرادات و مشکلات فنی آنها رفع شود تا بتوانند به مطالبات مردم در حوزه پیام رسان‌ها پاسخ دهند و اگر پیام‌رسان‌های داخلی به این درجه از سطح بندی برسند مردم نسبت به خود تلگرام هیچ تعصبی ندارند.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تصریح کرد: در صورتی که پیام رسان‌ها خدمات متنوعی مانند انجام تراکنش‌های بانکی، را برای کاربران ارائه دهند و امنیت اطلاعات کاربران را تضمین کنند حتماً مردم خود به خود به پیام رسان‌ها داخلی روی می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه ما در بلند مدت نیاز به پیام رسان‌های داخلی داریم، گفت:زمانی که بحث حمایت از کالای داخلی می‌شود یکی از مصادیق آن همین بحث استفاده از پیام رسان‌های داخلی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی قطعاً با برگزاری جلساتی با مسئولان ذیربط نقش خود را در حوزه فضای مجازی و پیام رسان‌ها ایفا می‌کند.