نظر امیر حاتمی درباره حضور داعش در افغانستان

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در گفت‌وگو با «راشاتودی» اظهار داشت: با وجود اینکه داعش تهدیدات امنیتی را در افغانستان بوجود آورده است، ایران مانند برخی کشور‌ها از جمله روسیه فکر نمی‌کند که افغانستان به پایگاه جدید داعش تبدیل شود.

وی افزود: شکی نیست که تروریست‌های داعش به افغانستان رفته‌اند، اما بر سر شمار آن‌ها اختلاف نظر وجود دارد. برخی شمار تروریست‌ها را تا ۱۰ هزار نفر اعلام می‌کنند در حالی که دولت افغانستان می‌گوید تعداد آن‌ها کمتر است، اما بدون شک در افغانستان در حال عملیات هستند.

امیر حاتمی در ادامه گفت: برخی دولت‌ها خروج تروریست‌ها از سوریه و عراق را تسهیل کرده و تلاش می‌کنند تا رهبران تروریست‌ها را حفظ کنند.

وی همچنین تصریح کرد: براساس اطلاعات این کشور «سرکردگان داعش ممکن است بطور قاچاقی به افغانستان رفته باشند».

وزیر دفاع کشورمان در ادامه افزود: تهران گمان نمی‌کند که داعش در خاک افغانستان قدرت خود را احیا کند.

وی گفت: افغانستان با عراق و سوریه کاملا متفاوت است و داعش قادر نخواهد بود در افغانستان مانند این کشور‌ها برخیزد؛ مگر اینکه حامیان آن‌ها منابع بسیار زیادی را برای رسیدن به این هدف اختصاص دهند.

امیر حاتمی افزود: همسایگان افغانستان تحرکات داعش در مرز‌ها را مسدود کرده و خطوط تدارکاتی آن‌ها را قطع خواهند کرد و همچنین مردم افغانستان نیز ایدئولوژی آن‌ها را نمی‌پذیرند. با این حال نباید به داعش اجازه رشد در دیگر مناطق را داد.