گلایه نمایندگان از نحوه مدیریت سازمان انرژی اتمی

هدایت الله خادمی در خصوص جلسه امروز کمیسیون انرژی با حضور صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز آقای صالحی و معاونین ایشان در کمیسیون انرژی حضور یافتند.

وی گفت: آقای صالحی در کمیسیون اظهاراتی در خصوص آب سنگین اراک و غنی سازی اورانیوم اظهار کرد که با اظهارات قبلی ایشان متفاوت و بعضا متناوب بود.

نماینده مردم ایذه در مجلس با بیان اینکه اظهارات و برنامه‌های صالحی در حد انتظارات اعضای کمیسیون از آقای صالحی نبود گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید درصد زیادی از برق کشور در نیروگاه‌های هسته‌ای تولید شود که سازمان انرژی اتمی با اهداف تعیین شده فاصله زیادی دارد و در واقع این سازمان در برخی ماموریت‌های مهم خود طی سال‌های اخیر موفق نبوده است و بدنبال کار‌هایی رفته که ارتباطی با شرح وظایف این سازمان ندارد.

وی با اشاره به گله مندی کمیسیون انرژی از عملکرد سازمان انرژی اتمی گفت: قرار شد برای شفاف سازی عملکرد سازمان اعضای کمیسیون از مراکز مختلف سازمان انرژی اتمی بازدید کنند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: بنده خطاب به آقای صالحی پس از ارائه توضیحاتشان عرض کردم به نظر می‌رسد شما برنامه‌ای برای مقابله با نقض برنامه ندارید. این اظهارات بنده موجب عصبانیت آقای صالحی و بحث چالشی میان ایشان و بنده شد.

خادمی موارد دیگر گله مندی کمیسیون از عملکرد سازمان انرژی اتمی را تشریح نکرد و بیان داشت این مسائل محرمانه است.