نامه 338 فعال دانشجویی به رهبرانقلاب

بیش از ۳۳۰ فعال دانشجویی، علمی و فرهنگی طی نامه‌ای ضمن بیعت مجدد با مقام معظم رهبری، تاکید کردند: مسئولان فعلی و سابق باید در قبال عملکرد خود در پیشگاه خداوند، قانون و ملت پاسخگو باشند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

« «وَ کَأَیِّن مِّن نَّبیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصابهُمْ فی سبِیلِ اللَّهِ وَ مَا ضعُفُوا وَ مَا استَکانُوا وَ اللَّهُ یحِب الصابرِینَ. وَ مَا کانَ قَوْلَهُمْ إِلا أَن قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ إِسرَافَنَا فی أَمْرِنَا وَ ثَبِّت أَقْدَامَنَا وَ انْصرْنَا عَلی الْقَوْمِ الْکفِرِینَ. فَئَاتَاهُمُ اللَّهُ ثَوَاب الدُّنْیَا وَ حُسنَ ثَوَابِ الاَخِرَةِ وَ اللَّهُ یحِب المُحْسِنِینَ. » (آل عمران، ۱۴۶- ۱۴۸)

محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

رخدادهای روزهای اخیر کشور، ما - جمعی از فرزندان شما و معتقدان به ولایت فقیه و قانون اساسی- را بر آن داشت تا مطالبی را به محضر شریف آن رهبر فرزانه عرضه بداریم.

جمعی از برادران جوان ما در تشخیص اولویت‌ها، چالش‌ها یا راهکارها متفاوت اندیشیده‌اند و نظرات خود را طی نامه‌ای سرگشاده، به استحضار حضرتعالی رسانده‌اند. ما و آنها، همه، زیر خیمه انقلابیم و به این اختلاف، برادرانه می‌نگریم. اما در مورد چهره‌های سیاسی، از امام راحل (ره) آموخته‌ایم که با هیچ کس در هر مرتبه‌ای که باشد عقد اخوت نبندیم و چهارچوب دوستی ما در درستی راه هر فرد نهفته باشد.

با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، در ادوار مختلف انتخابات، سلایق مختلف سیاسی در دولت و مجلس و شوراها فرصت خدمت به کشور را یافته‌اند. پس از اتمام هر دوره قانونی، ملت فرصت خدمت‌گزاری را در اختیار گروه دیگری از داوطلبان قرار داده و بدین ترتیب از طریق انتخابات، مسیر مورد پسند خود برای اداره کشور را ترسیم می‌کند.

اتکای ساختار مدیریتی کشور به صندوق رأی، مقوّم استقلال سیاسی کشور و موجب مشارکت و رشد سیاسی آحاد مردم است.

حضرتعالی همواره بزرگترین محافظ این حق انتخاب ملت بوده‌اید و با سعه صدر، منتخبان را در پیگیری خواسته مردم یاری نموده‌اید. بر این اساس، مسئولان فعلی و سابق باید در قبال عملکرد خود در پیشگاه خداوند، قانون و ملت پاسخگو باشند.

یکجانبه‌نگری، تمرکز بر مشکلات و نادیده گرفتن کارکرد چهل ساله جمهوری اسلامی، قضاوتی شتاب‌زده و غیرمنصفانه است. چهار دهه خباثت، شیطنت و اقدام دشمنان این مرز و بوم نتوانسته است از بالندگی شجره طیبه انقلاب اسلامی جلوگیری کند.

تعالی جمهوری اسلامی در سطح جهانی، تعمیق مردمسالاری، تأمین آزادی و امنیت پایدار، اعتماد به نفس ملی و استقلال مثال زدنی، توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های علمی و فناوری چشمگیر، از ثمرات این شجره طیبه هستند که با تلاش و فداکاری مردم عزیز ایران و مسئولان خدمتگزار در سایه ولایت فقیه حاصل شده‌اند. با این‌حال، چالش‌هایی همچون عدم باور بعضی مسئولین به ظرفیّت‌های انسانی و طبیعی کشور، فاصله از تراز مطلوب عدالت اسلامی، تنبلی و کم‌کاری، اعتماد به نسخه‌ بیگانگان، عدم مبارزه‌ی جدّی با فساد، اشرافی‌گری و مصرف‌گرایی افراطی، متّکی بودن کشور به نفت و قبیله‌گرایی سیاسی و جناحی -که در بیانات نوروزی حضرتعالی تبیین شد- واقعیات پیش رو هستند.

در این میان، مهم‌ترین عامل امیدبخش، باور قلبی به نصرت خداوند به جماعت با اخلاص و پرتلاش و خداباور است که بارقه‌های شمس سعادت را در ورای افق ابتلائات نمایان می‌سازد. این بسته به همت ماست که همه توان خود را برای پیشرفت کشور به میدان بیاوریم. از مجاهدان دفاع مقدس و مدافعان حرم آموختیم که انقلابی، اهل عمل درست در صحنه‌های خطیر، دلسرد نشدن از قدرنشناسی‌ها و نترسیدن از اجتماع قدرت‌های شیطانی در برابر جبهه حق است.

انقلابی، مرد میدان اعانت ولی است با ورع و اجتهاد و عفت و سداد. جوان انقلابی، مرد برافراشتن پرچم استقلال و عظمت و شرافت این کشور است، بلندتر از آنچه تا امروز بوده است.

ما ضمن بیعت مجدد با حضرتعالی، آمادگی خود را برای جهاد علمی و عملی برای پیشبرد آرمان‌های جمهوری اسلامی اعلام می‌کنیم. در این راه چشم به دعای خیرتان داریم که دعای پدر در حق فرزندان، البته قرین استجابت است.

وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَی الطَّریقَةِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقًا.»

امضا کنندگان نامه به رهبر معظم انقلاب اسلامی (جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان دانشجویی و فرهنگی شهر اصفهان)