سیف باید سریعا استعفاء دهد و یا عزل شود/ نمایندگان خواهان اخراج سیف از مجلس بودند

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به تلاطم در بازار ارز و افزایش قیمت دلار گفت: تاثیر این گرانی ها بر زندگی مردم مشهود و باعث نارضایتی در بین مردم شده است.

وی افزود: اگر مدیری دلسوز، کارآمد، توانمند، لایق و شایسته در بانک مرکزی بر سر کار بود، می توانست جلوی این نابسامانی را بگیرد اما متاسفانه سیف فقط تماشاگر بود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به هشدارهای نمایندگان مجلس و کارشناسان درباره وضعیت نابسامان ارز در سال قبل تصریح کرد: علاوه بر هشدارهای کارشناسان، نمایندگان مجلس هم مرتب در جلسات صحن مجلس و کمیسیونهای تخصصی تذکر می دادند که وضعیت ارز خوب نیست. ارز در حال گران شدن است و برای مردم مشکل ایجاد می کند که ضرورت دارد تا مسئولین چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد با بیان اینکه مسئولین دولتی توجهی به این نظرات و هشدارها نداشتند، افزود: آقایان آنقدر بی توجهی کردند تا به بحران ارزی رسیدیم و قیمت دلار از سه هزار و 500 تومان به شش هزار و 200 تومان رسید و در نهایت دلار دولتی به چهار هزار و 200 تومان رسید.

وی تاکید کرد: اگر آقایان مدیریت می داشتند و بر امور مسلط می بودند، می توانستند با تصمیمات کارشناسی در بهمن سال گذشته مانع تنش و لجام گسیختگی در بازار ارز شوند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی در صحن مجلس و توضیح درباره دلایل افزایش قیمت ارز در روز سه شنبه 21 فروردین افزود: نمایندگان خواستار اخراج سیف از صحن مجلس شدند و تاکید داشتند که وی فردی بی لیاقت است و نباید از تریبون مجلس صحبت کند. حتی برخی نمایندگان به وی گفتند از صحن مجلس بیرون برود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد با بیان اینکه توضیحات سیف برای نمایندگان قابل قبول نبود، تاکید کرد: اگر آن روز آقای لاریجانی رئیس مجلس وساطت نمی کرد نمایندگان نمی خواستند تا تریبون مجلس در اختیار رئیس کل بانک مرکزی باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر تلاطم در بازار ارز، ما در سال قبل و سالهای قبل هم مشکل موسسات مالی- اعتباری را داشتیم که متاسفانه سیف نتوانست آنرا به درستی مدیریت کند و آن موقع هم بحران ایجاد شد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه آثار زیانبار مدیریت سیف در خصوص موسسات مالی – اعتباری و بر باد رفتن پول مردم هنوز در کشور وجود دارد، گفت: سیف در بانک مرکزی واقعا عملکرد ضعیفی داشته و باید سریعا استعفاء دهد و یا از سوی رئیس جمهور عزل شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد تاکید کرد: اصرار بر ماندن سیف توجیه پذیر نیست و جز ضرر فایده ای برای کشور ندارد.