پیگیری حمله تروریستی به میرجاوه در دستور کار مقامات پاکستان

بعد از حمله تروریست‌ها به برجک مرزبانی ناجا در «میل مرزی 89 » که در منطقه مرزی میرجاوه صورت گرفت اجساد 2 تن از مهاجمان به پاکستان تحویل داده شده است.

اسامی اجسادی که به پاکستان تحویل داده شده‌اند «شاه زیب خان» و «صادق خان» است و پیگیری برای تعیین وابستگی آن‌ها با گروه‌های تروریستی به ویژه جیش العدل ادامه دارد.

هر دو نفر اهل منطقه «بنون» در ایالت «خیبرپختونخواه» هستند که هنوز مشخص نشده برای چه منظوری به بلوچستان آمده بودند.

ایران 5 نفر را که به صورت غیر قانونی در حال عبور از مرز این کشور بودند نیز تحویل پاکستان داده و خواستار اقدامات جدی برای مدیریت مرز مشترک شد.

سه نفر از افراد تحویل داده شده از اهالی منطقه جنگ در ایالت پنجاب هستند و یک نفر اهل کشمیر و فرد بعدی اهل خیبرپختونخواه است.

گفتنی است که منطقه جنگ پاکستان مرکز نفوذ لشکر جهنگوی می‌باشد که سابقه طولانی در کشتار شیعیان دارند و این گروه به تازگی با داعش،جیش العدل و سایر گروه‌های تروریستی در بلوچستان متحد شده و برای انجام عملیات‌های مشترک در افغانستان و ایران برنامه‌ریزی می‌کند.

مقامات وزارت امور خارجه و امنیت ملی پاکستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس ضمن تشکر از همکاری ایران برای تحویل اجساد اشرار جهت پیگیری موضوع حمله تروریستی به ایران را محکوم و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

مقامات پاکستانی تأکید کردند کشورشان در مرز مشترک با هند و افغانستان مشکلات زیادی دارد و نمی‌خواهد امنیت مرز ایران هم به چالش کشیده شود.

به گفته این مقامات پاکستان آماده همکاری با ایران برای شناسایی تروریست‌ها است و با توجه به اجساد تحویل داده شده موضوع پیگیری خواهد شد.

از سوی دیگر گروه جیش العدل با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی به مرز ایران را پذیرفت.

اردیبهشت سال گذشته عوامل گروهک تروریستی جیش العدل به نیروهای مرزبانی ایران در نزدیک مرز پاکستان را که موجب شهادت 9 نفر از مرزبانان، مجروح شدن دو نفر و به گروگان گرفته شدن یک نفر از مرزبانان شد و مرزبان به گروگان گرفته شده همچنان در اختیار تروریست ها است.

پیش از این «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به «نواز شریف» نخست وزیر وقت پاکستان، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به دست عدالت سپرده شوند.

همچنین «محمدجواد ظریف» در راس یک هیات عالی سیاسی-نظامی عازم اسلام آباد شد تا ضمن ابلاغ رسمی مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به طرف پاکستانی، بار دیگر بر ضرورت اقدام عملی و جدی پاکستان برای تقویت امنیت مرزهای مشترک با ایران تاکید کند.