توضیحات پزشکیان درباره حاشیه‌سازی برای یک نماینده در فضای مجازی

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس‌ شورای‌اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 2 اردیبهشت) قوه مقننه، با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری گفت: طبق ماده 79 و ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس هیئت رئیسه مجلس باید از شأن و اقتدار مجلس دفاع کند و در این امور جدی باشد.

وی با بیان اینکه اخیرا جریاناتی به دنبال تخریب نمایندگان مجلس است، ادامه داد: متأسفانه هیئت رئیسه در مورد این موضوعات سکوت کرده و برخی از این اقدام سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ممکن است یک نماینده واژه‌ای را اشتباه بخواند، افزود: اگر این اتفاق بیفتد تمام فضای مجازی علیه نماینده بسیج می‌شود که نمونه‌اش این است که اخیرا یک نماینده‌ای در جلسه‌ای به دلیل مطرح کردن مسئله فقهی مورد هجمه قرار گرفته و این موضوع را به بحث یکی از نمایندگان (آقای محبی‌نیا) وصل کرده‌ و اعلاک کردند، تمام نمایندگان به دنبال برخی مسائل خاص هستند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگانی که در مجلس حضور دارند جزو افراد پاکدست جامعه هستند، اظهار داشت: هیئت رئیسه نسبت به این جوسازی‌ها جدی باشد. البته تمام نمایندگان نیز باید مراقب اعمال و کردار خود باشند و هیئت رئیسه نیز باید با جریانی که به دنبال شکستن اقتدار مجلس و تضعیف خانه ملت است برخورد جدی کند.

پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بخشی که در فضای مجازی به عنوان صوت از آقای محبی‌نیا منتشر شده، بخشی از سخنان ایشان و در واقع شیطنتی است که همیشه در فضای مجازی ایجاد می‌شود تا با آبروی انسان‌ها بازی شود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته آقای سلیمی نماینده مردم محلات  اعتراضی درباره معاهده پالرمو داشت و معتقد بود شورای نگهبان لغتی را که این لایحه آمده نخواهد پذیرفت.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: در آن زمان اظهار شد که شورای نگهبان نباید در این باره دخالتی انجام دهد. در این زمان آقای سلیمی در حال شرح دادن موضوع بودند و اعلام کردند این روندی که طی می‌شود "گندم‌نمایی کردن" و "جو فروشی" است.

نایب رئیس اول مجلس افزود: آقای سلیمی مطرح کردند این اقدام دولت به مانند این است که به مراسم خواستگاری برویم و دختر زیبایی را به شما نشان دهند و دختر زشتی را به عقد آن فرد درآورند. اما در فضای مجازی تنها بخشی که مربوط به دختر بوده را برجسته کرده تا واقعیت وارونه جلوه داده شود. این بی‌اخلاقی‌ها و اقدامات زشتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود جز از بین بردن آبرو و حیثت مردم نتیجه‌ای ندارد.