مرحله اول انتخابات پارلمانی لبنان آغاز شد

مطابق اعلام وزارت خارجه لبنان، صبح امروز (جمعه) مرحله اول أخذ رأی از لبنانی‌های مقیم ۶ کشور عربی آغاز شد و به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ این کشور لبنانی های مقیم خارج در انتخابات شرکت کردند.

وزارت خارجه لبنان دیروز (پنحشنبه) با صدور بیانیه‌ای، نحوه رأی دادن لبنانی‌های مقیم کشورهای دیگر را تشریح و از دو مرحله‌ای بودن این رأی‌گیری خبر داده بود.

این وزارتخانه اعلام کرد روز جمعه (امروز) ساعت ۶ صبح (به وقت بیروت) مرحله اول رأی‌گیری از لبنانی‌های مقیم کشورهای دیگر که برای اولین بار در تاریخ لبنان انجام می‌شود، آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۱ شب به وقت لبنان ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس این بیانیه اعلام شده که قاهره اولین ایستگاه این رأی‌گیری تاریخی خواهد بود و در پنج کشور عربی دیگر یعنی عربستان، امارات، کویت، قطر و عُمان نیز برگزار خواهد شد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه لبنان خاطرنشان شده، مرحله دوم انتخابات در روز یکشنبه (۲۰۱۸/۸/۲۹ ـ ۱۳۹۷/۱۶/۲) در ۳۳ کشور به علاوه جزیره «گوادلوپ» (Guadeloupe) برگزار خواهد شد، از نیمه شب (به وقت بیروت) و از سواحل شرقی استرالیا آغاز می‌شود تا ساعت ۸ صبح دوشنبه به وقت بیروت ادامه پیدا خواهد کرد.

در انتخابات لبنان بیش از ۹۰۰ نماینده در قالب ۷۷ لیست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ امسال اولین باری است که انتخابات لبنان بر اساس قانون تناسبی (نسبیت) برگزار می‌شود.