پرسش مضحک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه روسی کومرسانت، ضمن طرح اتهامات همیشگی در خصوص تلاش ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای گفت: چرا ایران با وجود منابع عظیم نفت و گاز باید نیاز به غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد؟!

این در حالیست که امروزه لزوم استفاده از منابع انرژی جایگزین به جای سوخت‌های فسیلی و همچنین کاربردهای خاص انرژی هسته‌ای در حوزه‌های مختلف علم بر هیچکس پوشیده نیست.

لیبرمن در این مصاحبه درباره نمایش تلویزیونی اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی (اینجا) که در آن با طرح ادعای دستیابی سازمان جاسوسی موساد به آنچه او «اسناد محرمانه برنامه هسته‌ای ایران» خواند، کشورمان را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد، گفت: افشاگری نخست‌وزیر (نتانیاهو) نشان داد که ایران هرگز جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را کنار نگذاشته است.

وی مدعی شد ایرانی‌ها فعالانه هم به دنبال غنی‌سازی اورانیوم و هم به فکر ساخت سلاح هسته‌ای بودند و پس از برجام این برنامه را تنها به خاطر کسب منفعت حداکثری از این توافق به صورت موقت متوقف کرده‌اند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سپس برای زیر سوال بردن موضع ایران در خصوص استفاده غیرنظامی از انرژی هسته‌ای به طرح یک پرسش مضحک پرداخت و گفت: «اصلا چرا ایران با وجود ذخائر غنی نفت و گاز نیاز به غنی‌سازی اورانیوم دارد؟! این نشان می‌دهد که هدف ایران چیز دیگری است!»

لیبرمن همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود با این روزنامه روسی، گفت اسرائیل انتظار دارد که روسیه منافع حیاتی آن در خاورمیانه را درک کرده و از آنها حمایت کند.

وی گفت اسرائیل به تحریم‌های غرب علیه روسیه نخواهد پیوست، همانطورکه بر خلاف کشورهای غربی در پی مسئله مسموم شدن سرگئی اسکریپال (جاسوس سابق روس‌تبار) در انگلیس دیپلمات‌های روسیه را اخراج نکرد، اما انتظار دارد که مسکو نیز برای جبران این مسئله، منافع تل‌آویو را در منطقه در نظر بگیرد و در برابر سوریه و ایران از آن حمایت کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین درباره فروش سامانه موشکی S-300 روسیه به سوریه گفت اگر این سامانه پدافندی علیه جنگنده‌های اسرائیلی به کار گرفته نشود، اسرائیل مشکلی با فروش آن به سوریه ندارد اما اگر به سمت جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کند، تل‌آویو به آن پاسخ خواهد داد.