کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان + عکس

صبح دیروز(شنبه 15 اردیبهشت‌ماه)، هیئت عالی‌رتبه نظامی کشور عمان به منظور برگزاری چهاردهمین نشست کمیسیون نظامی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عمان وارد تهران شد و با سردار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستادکل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست سردار نظامی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک نظامی بین دو کشور، روابط نظامی، انتظامی و امنیتی نیروهای مسلح ایران و عمان را مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: در حالی که روند روابط سیاسی و نظامی دو کشور به دلیل مواضع حکیمانه و خردمندانه رهبران دو کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است، متاسفانه شرایط سیاسی - نظامی منطقه و جهان اسلام به دلایل مختلف روند نگران کننده و غیرقابل قبولی دارد.

سرتیپ راشد بن‌سعید البلوشی معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان و رئیس هیئت نظامی عمان در بخش دیگری از این نشست وجود تفرقه در جهان اسلام را عامل اصلی منازعات دانست و تاکید کرد: کشورهای منطقه و مسلمان بایستی با بازگشت به میز مذاکره و گفت‌وگو به رفع اختلافات بپردازند.

قرار است هیئت نظامی عمان در ادامه سفر خود به ایران و در جریان برگزاری چهاردهمین کمیسیون نظامی مشترک بین ایران و عمان با برخی از مقامات و فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ملاقات کند. برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه و مرزبانی ناجا با نیروی دریایی و پلیس عمان در آبهای خلیج فارس برگزار شود.

در ادامه تصاویری از برگزاری چهاردهمین نشست مشترک نظامی ایران و عمان را ببینید: