برجام سندی جز به خاک سیاه نشستن صنعت هسته‌ای کشورمان نیست

سیدمحمد جواد ابطحی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 18 اردیبهشت 97) گفت: وزارت نیرو  طبق قانون 907 میلیون متر مکعب آب را به هرجایی که خود صلاح دانسته تخصیص اضافی داده و حرف ما امروز با وزارت نیرو این است که خودتان این مشکل را جبران کنید اما نباید در این‌باره آدرس غلط داد و استان‌ها را به جان هم انداخت.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با موضوع آب اگر حداقل مصوبات شورای عالی آب با وجود ناقص بودن اجرا می‌شد ما امروز با چنین مشکلات حادی مواجه نبودیم، اگر برای تبلیغات و نمایش انتخابات در فروردین‌ماه سال گذشته آب رهاسازی نمی‌شد اکنون با مشکل مواجه نبودیم.

وی افزود: هفته معلم همچون سال‌های قبل گذشت و معلمان متحیرند که چگونه دولت مصوبات مجلس درباره افزایش حقوق‌ها را نادیده گرفته و تغییر می‌دهد اما در این کنار یک وزارتخانه و یک سازمان نورچشمی حقوقش 50 درصد اضافه می‌شود. آیا با این وضعیت معلم حق اعتراض ندارد؟ آیا مجلس باید در این‌باره ساکت باشد؟ مجلس هیچگونه حرکتی نخواهد داشت؟ 

ابطحی با اشاره به موضوع  برجام خاطرنشان کرد: برجام را تا به آن حد بی سر و ته کرده‌اند که نه ضمانت اجرایی دارد و نه تعهدات طرفین همزمان بوده نه امتیازات متوازن بوده و نه اصلاً امکان شکایت وجود دارد. برجام سندی جز به خاک سیاه نشستن صنعت هسته‌ای و به باد دادن هویت انقلابی ایران نبوده است، مقداری قول و قرار نیم‌بند در مورد رفع تحریم‌ها گرفته‌ایم و گفته‌ایم که با رفع تحریم‌ها همه مشکلات حل  و مملکت گل و بلبل می‌شود و حالا رسیدیم به اینجا که اوبامای مؤدب رفته و ترامپ دیوانه آمده که البته همه آنها سر و ته یه‌کرباس هستند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: می‌گویند بیایید از مسائل منطقه‌ای و موضوع موشکی هم دست بکشید تا ما کمک کنیم که آمریکا در برجام بماند، خُب به دَرَک می‌خواهم نماند. این خسارت محض را چه کسی جبران می‌کند؟ 

وی با بیان اینکه این قراردادها محرمانه بود، افزود: وقتی که می‌گفتیم قانون اساسی گفته است که قراردادها نباید محرمانه باشد و باید به مجلس بیاید به همین خاطر بود. گفت‌وگوهای ژنو، لوزان، قراردادهای ایرباس، بوئینگ، پژو، FATF، IPC، نرخ رشد اقتصادی، مبلغ جریمه گازی ایران-ترکیه، گزارش کیفیت بنزین خارجی، جریمه قرارداد کرسنت، حقوق‌های نجومی، لیست اموال وزرا، آمارهای سلامت، حذف کارت سوخت، حذف ایران کد و شبنم، آمارهای وام ازدواج ، آمار چک‌های برگشتی، امضای سند 2030، قرارداد با توتال، قرارداد با تلگرام همه محرمانه بودند و مجلس رأس امور است؟ به ولله جناحی فکر نکنید و به فکر ملت باشیم.

ابطحی در پایان خطاب به هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: جلسه غیرعلنی برگزار کنید و این مسائل را بررسی کنیم و مجلس جایگاه خود را پیدا کند. اگر مجلس در رأس امور باشد مشکلات حل خواهد شد.