دری اصفهانی سرفصل ورود FATF به ایران بود

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اظهار داشت: مادامی که تلاش کنیم با اروپایی ها به تفاهم بیشتری دست یابیم به همان نسبت و بعضا به میزان بیشتری برای اهداف انقلاب اسلامی و امنیت عمومی کشور در حوزه های اقتصادی، امنیتی و روابط خارجی مشکلات ایجاد می شود.

وی به نشست مشترک اخیر سران قوا در مجلس شورای اسلامی گریزی داشت و افزود: به طور کلی نشست مشترک میان قوا برای مردم آرامش به همراه می آورد اما گاهی اوقات این نشست ها برای رسیدن به یک هدف مهندسی شده صورت می گیرد. ما وجه مثبت این نشست ها را مطرح کردیم اما وجه پنهان همان است که آقای لاریجانی و دولت از ما مخفی کردند.

کریمی قدوسی توجیح افکار عمومی نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط دولت و رئیس مجلس برای بررسی لوایح مورد درخواست FATF به مجلس را یکی از وجوه پنهان نشست مشترک سران قوا برشمرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: رئیس جمهور و رئیس مجلس در تلاش بودند تا نمایندگان مجلس را به نحوی توجیه کنند تا در روزی چون امروز بدون مقاومت به لوایح مربوط به اصلاح قانون پولشویی رای مثبت دهند. نکته جالب توجه این است که روحانی در نشست مشترک سران قوا تمامی گرفتاری ها و مشکلات کشور را به گردن مجلس انداخت که چرا تاکنون این لوایح را به شکل قانون درنیاورده است.

وی با تاکید براینکه تصویب لوایح چهار گانه خواسته دشمنان نظام جمهوری اسلامی است بیان داشت: چنانچه لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در مجلس رای بیاورد و ما بپذیریم که در چارچوب آن با این کنوانسیون همکاری کنیم مشکلات بر سر راهمان شروع خواهد شد.

کریمی قدوسی تصریح کرد: اگر قرار باشد با کنوانسیون های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم همکاری کنیم باید هر چه غربی ها می گویند را بپذیریم. به طور مثال اگر زمانی اعلام کنند که جنبش حماس، جهاد اسلامی، انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق و سپاه پاسداران گروه ها و سازمان های تروریستی هستند ما باید علیه جبهه مقاومت اعلام جرم کنیم.

وی تاکید کرد: جای تاسف است نهادی چون FATF که یک شرکت خصوصی است این گونه خواسته های خود را به ملت و جهان تحمیل می کند .

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که تصور می کنید که دولت از جزییات این لوایح مطلع است خاطر نشان کرد: قطعا دولت از تمامی جزییات آگاهی دارد چرا که بخشی از افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند، دو تابعیتی هایی هستند که پیشتر نامشان را اعلام کرده ام.

وی در ادامه افزود: دری اصفهانی که اکنون در زندان به سر می برد سرفصل ورود FATF به ایران بوده است. وی شرکت و موسسه ای را با سهام FATFدر دبی به ثبت می رساند تا بتواند این شرکت در ایران فعالیت کند، از این رو به مسئولان کشور از جمله سیف و نهاوندیان نزدیک می شود و خواست های FATF را برای آنها تشریح می کند و این افراد از ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و لایحه را به صحن علنی می فرستند.