برجام یعنی هیچ در هیچ/ وقت سرزنش اصلاح طلبان نیست

گروه سیاسی- خروج آمریکا از برجام را باید فرجام برجام نامید هر چند که رئیس جمهور محترم شب گذشته بعد از اراجیف گویی های دونالد ترامپ پاسخ او را داد و اعلام کرد در برجام می مانیم و با کشورهای دیگر طرف قرارداد برجام پیش می رویم اما لازم است یادآور شویم که دولت شیخ حسن روحانی مذاکرات دو جانبه با آمریکا را درباره برجام انجام داده بود زیرا اروپایی ها را ذیل آمریکا می دانست و حتی ظریف نیز اعلام کرده بود که موثر ترین تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا است.

به گزارش افکارنیوز، اگر چه توافق برجام ادعای اصلاح طلبان و دولتی ها بود اما در این موقعیت حساس نباید آنها را سرزنش کرد، الان زمان سرزنش کردن نیست بلکه زمان وحدت و یکدلی برای مقابله با دشنی است که جز زورگویی چیزی نمی فهمد.

ضرب المثلی قدیمی می گوید ماهی را هر زمان از آب بگیرید تازه است، حکایت ما نیز در مقابل برجام همین است، سخن گفتن از برجام و ماندن در این توافق دیگر سودی برای کشور ندارد و به جای آن دولتی ها و همه مسئولان کشور باید نگاه خود را به ظرفیت داخلی و اقتصاد مقاومتی معطوف کنند.

از سوی دیگر نهادهای انقلابی و دلسوزان کشور نیز به نظر می رسد باید با حرکت در مسیر امید بخش استفاده از ظرفیت های داخلی حتی دولتی ها را به دنبال خود بکشانند و پیشران اقتصاد مقاومتی شوند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها و بارها بر بدعهدی و مکاری آمریکایی ها تاکید کردند اما متاسفانه عده ای در کشور تنها نگاهشان به غرب بود و خیال می کردند تنها با مذاکره و سر میز نشستن و لبخند مشکلات حل می شود و امروز دیدند چه اشتباهی کردند.

جبران این اشتباه با حمایت از کالای ایرانی، با حمایت از تولید کننده ایرانی جبران می شود.

 نتیجه برجام برای ما هیچ در هیچ است اما از همین هیچ می توان استفاده کرد و رشد و شکوفایی اقتصادی را به وجود آورد.