خروج ترامپ از برجام در رسانه‌های لبنان +تصاویر

رسانه‌های لبنانی در گزارش‌های امروز (چهارشنبه) خود به خروج آمریکا از برجام پرداختند و برخی اعلام کردند با این اقدام، منطقه وارد مسیر نامعلوم شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه شنبه شب (دیشب) از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد؛ این اقدام در رسانه‌های مختلف جهان از جمله رسانه‌های لبنانی بازتاب داشت که در زیر آمده است.

الاخبار

روزنامه «الاخبار» در گزارشی با عنوان «پاسخ ایران به موضع اروپا بستگی دارد؛ «ترامپ» نبرد را آغاز کرد» به این موضوع پرداخت و نوشت: دونالد ترامپ، منطقه را به مرحله «قدیم-جدید» بازگرداند؛ تنش و تحریم جای خود را به آرامش نسبی با ایران داد، این آرامش 3 سال به طول نیانجامید. علیرغم اینکه گزینه‌های دیپلماتیک ایران «تقریبا غیرموجود» به نظر می‌رسد، اما ایران به دنبال آگاه شدن از موضع اروپا درباره چگونگی حفظ آنچه باقی مانده، خواهد رفت.

در ادامه این گزارش آمده است: این فضا از عطش رسانه‌ای و نظامی اسرائیل دور نیست؛ تل‌آویو و به دنبال آن ریاض می‌خواهد از امضای ترامپ برای جنگ نامحدود علیه تهران در مرزهایش استفاده کند. این فضای ملتهب حاکی از آن است که به این زودی سرد نخواهد شد.

 
خروج ترامپ از برجام در رسانه‌های لبنان

المستقبل

روزنامه «المستقبل» (جریان نزدیک به عربستان و غرب) برای گزارش خود تیتر «ترامپ خطاب به تهران؛ "توافق هسته‌ای"کیش» را انتخاب کرد و در گزارش خود نقشه‌ای از تاسیسات هسته‌ای ایران قرار داد. این روزنامه در ادامه سخنان تند ترامپ علیه ایران را به صورت کامل گزارش کرد.

 
خروج ترامپ از برجام در رسانه‌های لبنان

الجمهوریه

روزنامه «الجمهوریه» نیز در دو گزارش موضوع خروج ترامپ از برجام را گزارش کرد. عنوان این گزارش‌ها عبارتند از: «خروج از توافق هسته‌ای... تمام گزینه‌ها، مطرح است» و عنوان دوم «ترامپ از توافق هسته‌ای عقب‌نشینی کرد؛ اروپا و روسیه مخالفت کردند و اسرائیل استقبال کرد».

 
خروج ترامپ از برجام در رسانه‌های لبنان

البناء

روزنامه «البناء» در تیتر خود نوشت: «ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، کشور‌های اروپایی بر ادامه آن تأکید کردند و وعده پاسخ متحد را دادند!» و این روزنامه در پایان جمله خود درباره وعده اروپایی‌ها از یک علامت تعجب استفاده کرد.

 
خروج ترامپ از برجام در رسانه‌های لبنان

اللواء

روزنامه «اللواء» تیتر خبر خود را سوالی انتخاب کرده است: «خروج ترامپ از توافق هسته‌ای؛ مذاکرات جدید یا محدود کردن نفوذ ایران؟»

در این گزارش آمده است: تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای بر اوضاع نگران‌کننده در خاورمیانه سایه افکنده و این تصمیم با استقبال بی‌نظیر اسرائیل روبرو شده است. اروپا اعلام کرده به این توافق ادامه می‌دهد و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ابراز نگرانی کردند که این تصمیم یکجانبه، ثبات خاورمیانه را به هم بزند.

 
خروج ترامپ از برجام در رسانه‌های لبنان

النهار

روزنامه «النهار»، اما معتقد است با خروج ترامپ از برجام؛ منطقه به سمت مسیری نامعلوم هدایت می‌شود.

«ولید جنبلاط» رئیس حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» نیز در توئیتر خود نوشت: پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، خاورمیانه (غرب آسیا) به مسیری نامعلوم با تمام احتمالات وارد شد.

 
خروج ترامپ از برجام در رسانه‌های لبنان