روایت نماینده مجلس از اجرای سند 2030

سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر گفت: مسئولان کشور در حوزه فرهنگی، همچنان به سند ۲۰۳۰ وفادار هستند واین مسئله حتی قابل مشاهده است.

وی افزود: در حال حاضر سند ۲۰۳۰ در خیلی از مدارس کشور اجرا می‌شود، اما اسمی از آن برده نمی‌شود.

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس اظهارداشت: برخی تفکرشان این است که ما وقتی از فرهنگ بیگانه استفاده می‌کنیم به نفع ما است لذا این تفکر تا زمانی که اصلاح نشود هیچ اموری فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» در صورت ارائه گزارشی از اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور وارد بررسی سوال از وزیر می‌شود، تاکید کرد: بنده از تریبون خبرگزاری میزان از ملت شریف و همچنین مسئولین فرهنگی کشور می‌خواهم در صورت مشاهده اجرای سند ۲۰۳۰ گزارش این مسئله را به این کمیسیون ارائه کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه فرهنگیان حضور یافته بودند، در بخشی از فرمایشاتشان فرمودند: «آخرین مسئله‌ی در این بخش از عرایض من، مسئله‌ی سند انحرافی ۲۰۳۰ است. سال گذشته بنده رسماً علناً قاطعاً منع کردم از اینکه این کار انجام بگیرد؛ مسئولین آموزش و پرورش استقبال کردند، دنبال کردند؛ منتها بنده شنیده‌ام در بخش‌های مختلفی، اجزای سند ۲۰۳۰ دارد تحقّق پیدا میکند؛ این معنایش این است که اختیار مهم‌ترین مسئله‌ی کشور در دست دیگران باشد. غیر از این محتوای ۲۰۳۰ -که در آن البتّه مسائل انحرافی وجود دارد که تردیدی در آن نیست- که اگر همه‌ی آن هم درست بود، معنا نداشت که یک کشوری مثل ایران، با این فرهنگ، با این سابقه، با این نظام مقتدر و عزیز اسلامی، برنامه‌های آموزش و پرورشی خود را و سند آموزش خود و پرورش خود را از دیگرانی که نشسته‌اند و با اغراض گوناگون -حالا یا اغراض سیاسی یا اغراض گوناگون فاسد دیگر- یک چیزی تهیّه کردند، از آن‌ها بگیرد؛ چنین چیزی معنی ندارد. خدا خیرتان بدهد؛ خب راهش این است که هم نمیرید، هم ۲۰۳۰ را نپذیرید؛ بهترش این است!».