مأموریت لاریجانی به ۲ کمیسیون‌ مجلس
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، در تشریح جلسه غیرعلنی پارلمان، اظهار داشت: جلسه غیرعلنی امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ولی‌اللّه سیف رئیس کل بانک مرکزی و همچنین مسعود کرباسیان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننّه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت بازار ارز به وکلای ملت ارائه کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه ضمانت‌های لازم برای تامین ارز در زمینه واردات کالا‌های اساسی، نیاز‌های تولیدکنندگان، نیاز‌های دارویی، ارز مسافرتی و بیماران نیازمند را ارائه کرد.

نعمتی به دغدغه نمایندگان درباره ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: لاریجانی در این زمینه تاکید کرد که باید ناهماهنگی‌ها رفع و به گونه‌ای عمل شود که نظر منتقدان و کارشناسان دولت در تصمیمات کابینه لحاظ شده و این امر منجر به وحدت و وفاق در بازار ارز شود.

وی ادامه داد: همچنین در مورد صادرات نیز رئیس مجلس به صورت جدی نسبت به موضوع حساسیت نشان داد و بر اختصاص مشوق‌های صادراتی به تجار تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس به اظهارات، ولی اللّه سیف رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه اشاره کرد و گفت: بنابر اظهارات سیف، هیچ‌گونه دغدغه‌ای در حوزه نیاز ارزیی کشور وجود ندارد و ارز مورد نیاز کشور به راحتی تامین می‌شود.

نعمتی افزود: در جلسه غیرعلنی امروز کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه مجلس و همچنین مرکز پژوهش‌های پارلمان از طرف لاریجانی مأ‌مور شدند که گزارشات این جلسه و گزارشات جلساتی که با نخبگان اقتصادی کشور برگزار می‌کنند را جمع‌بندی و در اختیار معاون اول رئیس‌جمهور قرار دهند. همچنین مقرر شد جهانگیری نیز جلساتی را با حضور نخبگان اقتصادی برگزار کرده تا نگرانی‌های جامعه درباره بازار ارز رفع شود.