ضرب‌الاجل سفارت آمریکا در بِرن برای خروج شرکت‌های سوئیسی از ایران

آمریکا اعلام کرد شرکت‌های سوئیسی که با ایران تجارت می‌کنند، با تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهند شد. سفارت آمریکا در بِرن سوئیس، در بیانیه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های سوئیسی با سیاست‌های جدید دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) در خصوص ایران با اقدامات تنبیهی مواجه خواهند شد، نوشت: برای هر کسی که در ایران معامله می‌کند، زمان مشخصی تعیین شده است تا فعالیت و تجارت خود را با ایران متوقف کند.

براساس گزارش رسانه‌های سوئیسی، شرکت‌های طرف قرارداد با ایران با مجازات مالی آمریکا و یا اخراج از بازار این کشور روبرو خواهند شد. براساس این گزارش هر شرکت سوئیسی که در آمریکا فعالیت دارد و همزمان در ایران نیز فعال است، با تحریم‌های واشنگتن روبرو خواهد شد. این در حالی است که ایوو سیمرمن، سخنگوی انجمن صنایع سوئیس، می‌گوید در منطقه خاورمیانه، پتانسیل برای تجارت با ایران به‌ویژه در بخش ماشین آلات، برق و صنایع فلزات بسیار فراوان است.

در واکنش به احتمال مجازات شرکت‌های طرف قرارداد با ایران از سوی آمریکا، آلبرت روستی، رییس حزب مردم سوئیس، از دولت این کشور خواست هرچه سریعتر برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک در این باره تلاش کند.