درخواست برای آتش زدن تصویر ترامپ در مجلس به جای پرچم آمریکا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار اصلاح نواقص لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم شد و گفت: نباید به خاطر نواقص کل لایحه زیر سوال برود.

کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، یکم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در موافقت با این لایحه گفت: براساس آئین نامه و قانون اساسی دولت موافقتنامه ها را به مجلس ارائه می کند که در نهایت در صورت تصویب تعهدی دو جانبه میان کشورها ایجاد می شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در توافقنامه ها هر جا هر یک از طرفین به تعهد خود عمل نکردند طرف دیگر می تواند از آن خارج شود.

وی افزود: در خصوص لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ممکن است نواقصی وجود داشته باشد که صرفا باید این نواقص برطرف شود و نباید کل لایحه موافقتنامه زیر سوال رفته و رد شود.

دلخوش اباتری در ادامه با بیان اینکه دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز ادله خود را در خصوص لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ارائه کرد، یادآور شد: دیدگاه شورای عالی امنیت ملی این است که با پذیرش این لایحه وارد FATF نمی شویم و کنوانسیونی را با شروط خودمان پذیرفته و تعهدی دو جانبه با کشورها ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم با کشورها وارد مذاکره شویم و مانند ترامپ عمل نکنیم چنانچه مردم آمریکا نیز ترامپ را عاقل نمی دانند پس باید به جای آتش زدن پرچم آمریکا تصویر ترامپ را به آتش بکشیم و درباره مسائل احساساتی برخورد نکنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نباید با عدم پذیرش لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم اجازه دهیم کشورها ما را تروریست بخوانند لذا کمیسیون امنیت ملی باید جلساتی برگزار کرده و ایرادات کار را بگیرد.