در برجام ما کت خود را درآوردیم و تحویل دادیم

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: برجام چون برای آمریکا دیگر فایده ای نداشت، از آن خارج شد. در واقع مانده آمریکا در برجام برای این کشور بی فایده بود.

وی با بیان اینکه آمریکا در برجام امتیازات زیادی از ایران گرفت و هر چه می خواست بدست آورد، تصریح کرد: آنها نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه هر روز فشار بیشتری بر ایران می آوردند تا امتیازاتشان افزایش یابد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: آمریکا می خواهد تمام تحریمها را برگرداند. البته آمریکا از همان ابتدا هم تحریمها را لغو نکرد، بلکه تعلیق کرد.

کریمی قدوسی با اشاره به ضرر و زیانهای ایران در برجام تصریح کرد: بتن ریختن در قلب راکتور آب سنگین اراک باعث شد تا ایران از مصرف پزشکی و دارویی در این زمینه محروم شود.

وی با بیان اینکه آب سنگین برای مصارف پزشکی کاربردهای زیادی دارد، افزود: متاسفانه با اقدام تیم مذاکرات ما از این حق خود محروم شدیم و سالها طول می کشد تا به آن مرحله برسیم.

نماینده مشهد و کلات با بیان اینکه آمریکا هنوز بدنبال باج گرفتن است، گفت: چون آقایان فعالیت هسته ای را تعطیل کردند و امتیازات زیادی به طرف مقابل دادند، آنها هم قانع نیستند و می گویند با فشار بیشتر، امتیازات بیشتری می توان گرفت.

کریمی قدوسی به اظهارات وزیر خارج آمریکا اشاره کرد و گفت: اینکه پمپئو در یک سخنرانی 12 خواسته مطرح می کند، دلیل این است که آنها در گذشته به خواسته های خود از تیم مذاکرات رسیدند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکرات این همه کوتاه آمد و دست آخر ما را به حمایت از تروریسم متهم می کنند، افزود: این اظهارات حاصل اندیشکده های آمریکایی است که در برجام طراحی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: آمریکا و کشورهای حامی اش بزرگترین حامی تروریسم هستند. آنها داعش را بوجود آوردند اما با عملکرد تیم مذاکرات از ما طلبکار هم شدند.

کریمی قدوسی گفت: مسئولین وزارت خارجه خود اعتراف می کنند که بانک ها و شرکت های بزرگ اروپایی به ایران نمی آیند. یعنی شرکت ها و بانک های کوچک می آیند. شرکت هایی که در افغانستان هم هستند می آیند ایران و تمایل کار با ایران دارند.

وی افزود: حضور این شرکت ها در ایران فایده ای ندارد. ایران می خواست با شرکت های بزرگ اروپایی کار کند نه این شرکت های کوچک.