نتانیاهو ایران را تهدید می کند اما در برابر غزه عاجز است

محافل صهیونیست با اشاره به حملات موشکی روز سه شنبه مقاومت فلسطین به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه از آن به عنوان پیروزی برای حماس یاد کردند.

«ایتان کابل» عضو کنیست اسرائیل با اشاره به تهدیدات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم گفت: این دو تهدید به هدف قرار دادن کشوری که ۱۶۰۰ کیلومتر از اسرائیل دور است(اشاره به ایران) می کنند و وعده و وعید می دهند در حالی که از حل مشکل غزه که فقط در چند کیلومتری اسرائیل قرار دارد، عاجزند.

«اوهاد حیمو» تحلیلگر اسرائیلی نیز اذعان کرد: حماس موفق به نشان دادن علامت پیروزی در برابر فلسطینی ها شد زیرا بر خلاف درگیری های قبلی تلفاتی نداشت. با وجود اینکه نتانیاهو از پیروزی در دور جدید درگیری خبر داد اما حماس موفق شد خود را پیروز قلمداد کند.

«تامیر استانمان» تحلیلگران اسرائیلی فاش کرد: طی دو روز گذشته تعداد افرادی که به مراکز روان درمانی در شهرک ها مراجعه می کنند به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و این به خاطر ترس و وحشتی است که موشک هایی که از غزه به سوی خانه های آنها شلیک شد، ایجاد کرده است.

برخی محافل صهیونیستی نیز با اشاره به استقرار سامانه های گنبد آهنین در شهرک های مجاور غزه از سوی تل آویو به هزینه های گزاف آن اشاره کردند و اینکه سامانه بیش از یک میلیون دلاری  به خاطر خمپاره هایی که هزینه کمی برای فلسطینی ها دارد، نصب شده است.

«اور هیلر» تحلیلگر کانال ۱۰ اسرائیل نیز با اشاره به اینکه حماس ترس را کنار گذاشت و برای اولین بار پس از ۲۰۱۴ دست به حملات موشکی زد اعلام کرد: دور کنونی تمام شد و منتظر مرحله بعد می مانیم.