نظر مثبت مجلس درباره ورود قوه قضائیه به پرونده مدارس خارج از کشور

سید محمد جواد ابطحی درخصوص اعمال ماده 236 برای مدارس خارج از کشور، گفت: گزارش‌هایی که از مدارس خارج از کشور برای نمایندگان ارسال شده نشان دهنده گلایه‌ها و شکایت‌هایی است که معلمان خارج از کشور به علت عدم پرداخت به موقع حقوق دارند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از دلایل اعتراضات معلمان تبعیض در پرداخت‌هاست؛ حقوق معلمان با سایر کارمندان دولت تفاوت بارزی دارد؛ از سوی دیگر برخلاف بخش‌نامه‌ای که توسط دولت ابلاغ شده ارز لازم دراختیار معلمان خارج از کشور قرار نمی‌گیرد.

ابطحی بیان کرد: بسیاری از معلمان خارج از کشور دچار استیصال شده‌اند چراکه حدود 7 ماه ارز لازم را در اختیاز این افراد قرار نگرفته است و حقوقشان را به موقع نپرداختند؛ با توجه به اینکه این افراد در خارج از کشور هستند نمی‌توانند زندگی را اداره کنند.

وی با اشاره به یکی دیگر از دلایل اعمال ماده 236 بر مدارس خارج از کشور، خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده برخی از انتصابات برای سرپرستی مدارس خارج از کشور با رابطه بوده است به همین دلیل کمیسیون تصمیم گرفت بررسی‌های لازم را انجام داده و تخلفات صورت گرفته را به صحن گزارش دهد تا در صورت موافقت نمایندگان به قوه قضاییه فرستاده شود.

عضو فراکسیون ولایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حق ماموریت معلمان خارج از کشور قابل مقایسه با حق ماموریت سایر کارمندان نیست اگرچه به عدم وجود تبعیض تاکید شده است و بخش‌نامه‌ای در این خصوص وجود دارد اما به آن عمل نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: اعتبارات لازم برای پرداخت حق ماموریت به معلمان خارج از کشور در بودجه آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است./