ذوالنور: ایران نسبت به خواسته‌های اروپا تردید دارد

حجت‌السلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ، درباره مذاکرات انجام شده با طرف‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: این مذاکرات ادامه دارد اما تاکنون منتج به توافق مکتوب نشده است.

وی با بیان اینکه درباره ایران میان اروپا و آمریکا تقسیم کار مشخصی انجام شده است، ادامه داد: مذاکره با اروپا در دو وجه دسته‌بندی می‌شود. یک اینکه اروپایی‌ها آیا می‌خواهند با ایران مذاکره کنند و دیگر اینکه آیا می‌توانند این کار را انجام دهند؟ ایران نسبت به خواسته‌های اروپا تردید دارد زیرا معتقدیم خروج آمریکا از برجام و ماندن اروپا یک تقسیم کار است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه آمریکا برای افزایش فشارها  از برجام خارج شد، افزود: اروپا هم به امید دلالی در برجام مانده است تا برجام موشکی و منطقه‌ای را بپذیریم؛ بنابراین اینکه اروپایی‌ها می‌خواهند با ایران درباره برجام توافق کنند را باور نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اروپا حتی اگر نفت ما را بخرد نمی‌تواند پول ایران را پس دهد. باید گفت ما برای مذاکره با اروپا تلاش خود را خواهیم کرد، ولی باید بدانیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.