سورپرایز آمریکا برای ایران چیست؟ / وقتی بلوف های آمریکایی ها تمامی ندارد

گروه سیاسی- جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ که از دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی می باشد اخیرا اعلام کرده یک سورپرایز جدی برای ایران قبل از سال ۲۰۱۹ دارد.
به گزارش افکارنیوز، اگر چه وی درباره اینکه این سورپرایز چیست هیچ توضیح خاصی نداده اما برخی تحلیلگران معتقدند منظور بولتن شاید جنگ نظامی باشد.
این در حالی است که ترامپ چند ماه پیش جان بولتن جنگ طلب را به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا منصوب کرد و از سوی دیگر دیوانگی های ترامپ به خصوص در خارج شدن از توافق هسته ای نشان داد سردمداران کاخ سفید کم عقل تر از آن هستند که بتوان تصور کرد.
به اعتقد تحلیلگران جنگ طلبی بولتون از یک سو و تغییر وزیر خارجه آمریکا توسط ترامپ و انتخاب مایک بمپئو که او هم مانند بولتن از طرفداران حمله به ایران است، نشان می دهد ترامپ در حال چیدن کابینه جنگ خود در مقابل ایران است.
از سوی دیگر ایهود اشنرسون یکی از مقامات سابق واحد ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل که معروف به NSA است گفته اولین هدف سایبری که اسرائیل باید در صورت بروز یک جنگ با ایران و حزب‌الله مورد زیرساخت‌های انرژی ایران و حزب‌الله در منطقه و در داخل ایران باشد.
همچنین نشریه جروزالم پست در تحلیلی عنوان کرده که تنگه هرمز و شریان صدور نفت ایران یکی از دو هدف اصلی اسرائیل در جنگ محتمل آینده با ایران خواهد بود.
همچنین رسانه های غربی اعلام کردند که پنتاگون نیروهای سایبری خود را در حالتی کاملاً تهاجمی قرار داده که این موضوع می‌تواند از یک اتفاق محتمل در آینده نزدیک خبر داشته باشد.
همچنین برخی تحلیلگران غربی نیز ابراز عقیده کردند که سمت‌وسوی جدی این تحولات متوجه ایران است.
اگر چه برخی تحلیلگران مزدور آمریکا و اسرائیل این تلیل ها را ارائه می دهند اما به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران نظامی در جهان جنگی علیه ایران به وجود نخواهد آمد.
زیرا آمریکایی ها به خوبی می دانند ایران از چه توان نظامی قوی برخوردار است و از سوی دیگر اگر آمریکا قصد حمله به ایران را داشت در طول 40 سال اخیر و حتی زمانی که جمهوری اسلامی از امکانات کمتری برخوردار بود اینکار را می کرد نه اینکه امروز بخواهد حمله کند.
بلوف آمریکایی ها با عنوان سورپرایز و یا تهدید های مختلف در واقع نشان می دهد آنها به دنبال هراس در ایران هستند، اما ملت ایران نیز همواره پاسخ گستاخی ها و این تهدیدات را در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بارها نشان داده، اگر چه عده ای بزدل سیاسی همچون برخی اصلاح طلبان به آمریکا نامه می نویسند و از مذاکرات سخن می گویند.
شاید همین پیغام های چنین افرادی است که آمریکایی ها را گستاخ تر کرده اما سردمداران کاخ سفید باید بدانند وحدت مثال زدنی ملت ایران در مقابل دشمن خارجی آن چیزی نیست که همچون نامه فدایت شوم برخی خائنین به دست آمریکایی ها رسیده است.
آمریکایی ها سالهاست سیاست تبلیغاتی خود را تهدید و ارعاب قرار داده اند تا بتوانند برای خود قدرتی پوشالی درست کنند اما ایران را نیز به خوبی می دانند هر تهدیدی علیه ایران جدی شود، پاسخی جدی تر دریافت کرده و سیلی محکمی خواهند خورد.