مقصودی: غلط‌ترین تصمیم دولت ثبت دلار ۴۲۰۰ تومانی بود

 حسین مقصودی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی، امروز(سه شنبه 5 تیر) در نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان، اظهار داشت: ماه‌هاست که دلسوزان نظام از تمام جریان‌های سیاسی از سالخوردگی، بی‌انگیزگی و بویژه از هم‌گسیختگی و بی برنامگی تیم اقتصادی دولت صحبت می‌کنند. اما شاید رئیس‌جمهور گوش شنوا نداشت و همه را سیاسی دید و نتیجه آن را روز گذشته در کف خیابان دیدیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور چشمان خود را بر حقیقت بسته است، افزود: آقای روحانی صدای نمایندگان را در رای ناپلئونی به وزیر کار ندید و امروز صدای آن را در کف خیابان‌ها می‌شنوید.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر، تفاوت وزرای سالخورده و بی‌انگیزه را با وزیر جوان همه دیدند. وزرای خسته هر روز از دست‌های پشت‌پرده و افشاگری قریب‌الوقوع خبر می‌دادند اما وزیر جوان کابینه آقای جهرمی وعده افشا داد و ساعتی بعد پشت پرده را رو کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات کارگران، گفت:کارگران امنیت شغلی و بازنشستگان نیز معیشت درستی ندارند که لازم است فورا فکری برای حل این مشکلات کرد.

** اقتصاد دولت آقای روحانی بیمار است

مقصودی همچنین با اشاره به مشکلات و ضعف وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: باغداران و گندم‌کاران ما دچار مشکل شده‌اند و منابع طبیعی هم همچون هیولا بر سر منابع روستا‌ها افتاده است.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: پنبه را از گوش و از اتاق شیشه‌ای بیرون بیایید. بین مردم بروید و جوابگوی بیکاران باشید و فکری به حال تیم اقتصادی خود کنید.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس همچنین خطاب به آقای روحانی گفت: اگر وزرای کار، اقتصاد، کشاورزی و رئیس بانک مرکزی را به هر دلیلی چه سیاسی، رفاقتی و چه باندی نگه داشته‌اید، بدانید که خیانت شما در تاریخ ایران ثبت می‌شود.

مقصودی با تاکید بر اینکه اقتصاد دولت آقای روحانی بیمار است،گفت: غلط‌ترین تصمیم دولت یعنی تثبیت نرخ دلار 4 هزار و دویست تومانی، همان دلاری که مشهور به دلار جهانگیری مشهور شد، است. در این  3ماه، 19 میلیارد دلار با نرخ 4200 تومان ثبت سفارش شد، یعنی 2 برابر سال گذشته و این دلیل وجود رانت در این نرخ است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس، تصریح کرد: برای حل این مشکلات پیشنهاد دارم که به اندیشه‌های امام راحل و توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه عملی شود. وزرای اقتصاد، کار، کشاورزی و رئیس بانک مرکزی باید فورا عزل شوند و با جوانان آشتی کنیم.