انتقاد نمایندگان از التهابات بازار ارز

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش به بیان جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر دغدغه کنونی مشکلات اقتصادی، بالا رفتن نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها است، جلسه‌ای با محوریت بررسی این موارد تشکیل دادیم.

وی افزود: در این نشست نمایندگان نقطه‌نظرات خود را درباره مشکلات معیشتی مردم و مسائل اقتصادی بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همچنین در ادامه در حوزه‌های مختلف به مسئله افزایش قیمت‌ها اشاره شد و نمایندگان نسبت به  عدم توازن و همچنین وجود التهابات در بازار ارز انتقاد کردند.

سعیدی بر همین اساس اضافه کرد: یکی از مواردی که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفته مسئله تصمیم دولت در مورد بازار ثانویه ارز و تشکیل آن بود که اعضا تأکید کردند باید در فضای کاملاً کارشناسی این مسئله بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موارد دیگر این جلسه اشاره کرد و گفت: نمایندگان و اعضای کمیسیون همچنین بر روی این مسئله اتفاق‌نظر داشتند که باید در کنار ساماندهی و رفع التهابات موجود در بازار ارز، شفاف‌سازی مالی هم در بخش‌های مختلف باید صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به این مسئله هم اشاره کرد که اعضا روی این موضوع متفق‌القول بودند که باید بر سر مسائل اقتصادی اولویت‌بندی‌های اساسی وجود داشته باشد، یعنی با نگاه به قشر مستضعف و متوسط جامعه نیازها اولویت‌بندی شود تا بر این اساس دغدغه معیشتی مردم برطرف شده و از این نگرانی بیرون بیایند.