اصلاح‌طلبان مسئولیت بر مسند نشاندن روحانی را قبول کنند

همایش ملی خانه احزاب امروز با حضور دبیران کل و اعضای برخی احزاب رسمی کشور برگزار شد. 

در این مراسم، علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت در سخنانی اظهار داشت:کشور ما در شرایط بحران فزاینده اقتصادی قرار دارد و از سخنان دیشب رییس جمهور نیز می توان این امر را دریافت و شاید از سال 96 و روی کار آمدن ترامپ مشکلات کنونی پیش بینی می شد.

*احزاب در حل بحران کشور محلی از اعراب ندارد

وی افزود: ما با مردمی مواجهیم که منتظر جواب چه باید کرد هستند اما مسئولیت و عاملیت کجاست؟ بنده به عنوان دبیر کل یک حزب صراحتا می گویم که احزاب در حل بحران کشور محلی از اعراب ندارد.

شکوری راد تصریح کرد: ما اهالی تحزب در قبال سرنوشت مردم و کشور احساس مسئولیت می کنیم و صراحتا اعلام می کنم که اعتراض های مردمی که بر پایه برنامه ریزی احزاب نباشد خطرناک خواهد بود.

دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا برای سازمان ملل و 6-1 تعیین تکلیف میکند و اروپایی حتی نمیتوانند شرکت های خود را مجاب به همکاری با ایران کنند.

وی ادامه داد:وضعیت اقتصادی حاکم امروز اگر ما را به نفت در برابر غذا برساند دیگر مبحث انتخابات ،حقوق شهروندی و کرامت مهم نخواهد بود.

* روحانی قدر رای مردم را ندانست 

شکوری راد خاطر نشان کرد: روحانی قدر رای مردم را ندانست و بعید میدانم در بحران فزاینده امروز کاری بتواند انجام دهد و در حال حاضر مقام معظم رهبری باید با ارائه راهکاری کشور را از مصیبت نجات دهند.

همچنین علی صوفی دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات در سخنان خود گفت: ما در کشوری هستیم که نظام سیاسی آن از حرکت عظیم انقلاب اسلامی به وجود آمده و ما برای حفظ آرمانهای این انقلاب خون بهای زیادی داده ایم.

وی افزود: در قانون مطرح شده که احزاب برای کسب قدرت به وجود آمده اند، اما این امر تنها انگیزه ما نیست و به دنبال حق طلبی هستیم تا از وضع نامطلبوب کنونی به وضعیت خوبی برسیم.

صوفی تصریح کرد: مجلس باید قانونی تعیین کند که جلوی رد صلاحیت های بی قانونی را بگیرد تا اداره کشور به دست حق طلبان بیفتد نه آنان که در طی 4 سال منافع شخصی را دنبال می‌کنند و منافع ملی برای آنها ارزش ندارد. 

* امروز باید به نفع یکدیگر کنار بروند 

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات با طرح این سوال از حسن روحانی که در سیاست‌هایش منافع ملی کجاست؟ بیان کرد: امروز باید یا در مدیریت کشور وحدت ایجاد کرد و یا به نفع یکدیگر کنار برود و اگر مصلحت کشور است یک نظامی امور را در دست بگیرد.

در همایش ملی امروز خانه احزاب، محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز طی سخنانی بیان داشت: ما در روزهای بسیار نگران کننده ای هستیم و التهاب و نگرانی وجود همه ما را فرا گرفته است.

* از فتنه دی با تقبل هزینه‌ای گزاف عبور کردیم

وی افزود: چند ماهی بیشتر نیست که از فتنه دی ماه می‌گذرد و ما توانستیم از آن برهه با تقبل هزینه‌ای گزاف عبور کنیم.

حق شناس تصریح کرد: چند روزی است که تهران درگیر امواجی از اعتراضات عمومی در حوزه مرکزی شهر است و وضعیت اقتصادی و اجتماعی ما متاسفانه حال خوبی ندارد.

وی ادامه دارد: ما پزشکان جامعه هستیم و باید به مداوای دردهای کشور بپردازیم چرا که در مراکز تصمیم گیری و اقتصادی اختلال زیاد است.

* احزاب یک جمع دانشجویی نیست که تنها فریاد بکشند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: احزاب یک جمع دانشجویی نیست که تنها فریاد بکشند، بلکه باید برای حفظ ارامش جامعه تلاش کند چرا که گره های پیچ در پیچ کشور در سایه آرامش حل خواهد شد.

* اصلاح‌طلبان مسئولیت بر مسند نشاندن روحانی را قبول کنند

حق شناس بیان کرد: در به وجود آمدن نابه سامانی ها همه ما جریان های سیاسی مقصریم و رای ما اصلاح طلبان بود که روحانی را بر مسند ریاست جمهوری نشانده و ما باید مسئولیت این امر را قبول کنیم ،همچنین رییس جمهور حق دارد که وزرای خود را انتخاب کند و نباید به او تحمیل شود.

وی گفت :اگر رفتارما صحیح باشد و به رای مردم احترام گذاشته شود همانطور که 40 سال از مشکلات عبور کردیم 40 سال آینده نیز در برابر استکبار خواهیم ایستاد.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مسیر درست را طی کنیم راهی جز توجه به جایگاه احزاب وجود ندارد و 250 شبه حزب نمیتواند برای کشور دردی دوا کند .

* بزرگترین موفقیت دشمنان انقلاب فاصله افکندن میان مردم و مسئولین بود 

در ادامه، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار هم گفت: بزرگترین موفقیت دشمنان انقلاب فاصله افکندن میان مردم و مسئولین بود چرا که مسئولین در ساختمانهای حفاظت شده به سر بردند و مردم دیگر نتوانستند آنها را از نزدیک دبده و تعامل داشته باشند. ‌

وی افزود: شرایط به گونه ای شده که بخشی از مردم پیامهای خود را از طریق پیامک به مسئولین منتقل می کنند و زمانی که مسئولان با مردم سخن می گویند این گفتگو به تعامل دو طرفه شباهتی ندارد.

* امروز خطر تا پشت دروازه های کشور آمده است

کمالی تصریح کرد: امیدوارم نشست امروز مقدمه ایجاد گفتگویی باشد که ملت و دولت بتوانند با هم سخن بگویند چرا که امروز خطر تا پشت دروازه های کشور آمده و دشمنان قصد توطئه برای ایران را دارند و عمده دلیل بروز این امر ناشی از عدم وجود گفت‌وگوی متقابل میان مردم و دولت است لذا مسئولان بدانند که دولت به معنای قوه مجریه نیست بلکه تمام سه قوه را در برمی گیرد.

دبیر کل خانه احزاب خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها احزاب از پایه های شکل دهنده دموکراسی هستند و برنامه های خود را به مردم و دولت ارائه میدهند، اما در کشور ما متاسفانه این گونه نیست و برخی از افراد که بر مسند قدرت تکیه زده اند یا احزاب را برای خود خطر احساس کرده و یا به آن نگاه ابزاری داشته اند.

بنابر این گزارش، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور نیز در ادامه همایش ملی احزاب ایران با اشاره به سیاست‌های وزارت کشور درباره فعالیت احزاب اظهار کرد: امروز وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب به عنوان متولی اصلی احزاب متفاوت‌تر از همه ادوار گذشته در خدمت احزاب و تشکل‌های سیاسی است و مشاهده می‌کنیم که با همدلی که در این کمیسیون وجود دارد اغلب مصوبات با اتفاق آرا تصویب می‌شود.

وی گفت: نگاه به احزاب در کمیسیون مربوطه در وزارت کشور نگاهی حمایتی و مثبت است و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد با همدلی موجود برای آن راهکارهایی ارائه می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه کمیسیون ماده 10 احزاب به صورت تمام و کمال در خدمت احزاب است، خاطر نشان کرد: تاکنون هر آنچه که از سوی کمیسیون ماده 10 یا معاونت سیاسی با موضوع حمایت از احزاب در اختیار وزیر کشور قرار گرفته با استقبال ایشان مواجه شده است که این موضوع می‌تواند بیانگر فرصتی جدید برای ادامه نقش‌آفرینی احزاب در کشور باشد.

جبارزاده با اشاره به سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید درباره فعالیت احزاب گفت: معمولا دولت‌ها خود را بی‌نیاز از مشورت با احزاب و نقش‌آفرینی آن‌ها در جامعه و حضور در عرصه‌های مدیریتی کشور می‌دانند اما در دولت دوازدهم این آمادگی وجود دارد که به هر میزان که احزاب خواستار باشند، فضا برای فعالیت در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم فعالیت کاربردی‌تر احزاب در کشور گفت: امروز دیگر از مرحله تأکید بر ضرورت حضور و نقش‌آفرینی احزاب گذر کرده‌ایم و همه اهمیت این موضوع را پذیرفته‌ایم. در مرحله بعدی باید به شکل کاربردی‌تر احزاب بپردازیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به عناوین مقاله‌های ارائه شده در همایش ملی احزاب اظهار کرد: متأسفانه همه 12 عنوان مطرح شده در این همایش مربوط به مسائل زیربنایی است و هیچ کدام موضوعات روز کشور را شامل نمی‌شود. این انتظار وجود دارد که احزاب وارد مرحله عملیاتی و کاربردی شوند.

جبارزاده ادامه داد: در شرایطی که نتانیاهو یک روز برای وضعیت آب ایران و روز دیگر با روپایی زدن درباره کشورمان صحبت می‌کند و اینکه کشور با مسائل اقتصادی مختلفی مواجه است لذا باید وارد کار شده و با عملیاتی کردن اقدامات خود هم در مقابل اقدامات نتانیاهو بایستند و هم برای برون‌رفت کشور از مسائل پیش رو راهکارهایی بیاندیشند.

وی با تقدیر از احزابی که برای حضور مردم در روز قدس بیانیه صادر کردند و اعضای خود و دیگران را برای حضور در این راهپیمایی دعوت کردند، اظهار کرد: از احزاب این انتظار وجود دارد که در همه عرصه‌ها ایفای نقش و اظهارنظر کنند. امروز با توجه به اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد احزاب و سیاسیونی که دل در گرو انقلاب و مردم دارند باید بیشتر از گذشته فعالیت کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با انتقاد از فعالیت احزاب در کشور گفت: متأسفانه فعالیت بسیاری از احزاب در کشور محدود به دوران انتخابات‌ها و بعضا انتصابات‌ها شده است. این در شرایطی است که امروز در کشور برای خدمت به مردم در قالب تفکرات مختلف آمادگی‌های لازم وجود دارد.

جبارزاده با اشاره به وجود جنگ روانی علیه ایران در فضای مجازی اظهار کرد:‌ امروز از طریق رسانه‌های مختلف و فضای مجازی میلیون‌ها حرف در قالب جنگ روانی علیه ملت ایران بمباران می‌شود. در این شرایط وظیفه همه ما آن است که با تمام وجود در سنگر دفاع از مردم و انقلاب اسلامی باشیم؛ همان طور که مردم در گذشته ثابت کرده‌اند که مردمان روزهای سخت هستند، امروز نیز شرایط سخت موجود را پشت سر خواهند گذاشت چرا که ما کسانی هستیم که انقلاب اسلامی را در اوج وحدت و هشت سال دفاع مقدس را با جان و مال خود به پیروزی رساندیم. قطعا امروز نیز با وحدت و همدلی در جنگ اقتصادی و سیاسی که با آن مواجه هستیم پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه شرط حضور پیروزمندانه و مقتدرانه در برابر دشمن همدلی است، خاطر نشان کرد: در این زمینه احزاب می‌توانند پرچمدار و پیش‌رو توده‌های مردم باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با تأکید بر اینکه وزارت کشور با تمام وجود در کنار احزاب و حامی و پشتیبان آن‌ها است، گفت: وزارت کشور از احزاب حمایت می‌کنند تا بتوانند نه تنها در عرصه‌های سیاسی بلکه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی ایفای نقش کنند.