سرمقاله روزنامه‌های امروز/ ضرورت اعتمادسازی و اقناع افکار عمومی

 روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

ضرورت اعتمادسازی و اقناع افکار عمومی

در دیداری که مسئولان قوه قضائیه در سالگرد شهدای هفتم تیر با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) داشتند، معظم له بیانات بسیار مهمی ایراد فرموده و نکات ارزشمندی را مورد توجه قرار دادند.

سیاست ارزی؛ ستیز پرهزینه یا همراهی واقع بینانه؟

وقتی دولت در فروردین امسال، در روزهای اوج تلاطم در بازار، تصمیم به تک نرخی کردن ارز گرفت گمان بر آن بود که حتما پشتوانه ای قوی ( هم از نظر منابع ارزی کاغذی و هم از منظر ساز و کارهای اقناع افکار عمومی درباره توان ارزی) برای این تصمیم خود دارد.

دولت تغییر می‌کند؟

آیا دولت، اراده تغییر و اصلاح مسیر خود را دارد؟ این پرسش، به اعتبار نتایج ناموفق عملکرد پنج ساله دولت، برای مردم، نظام و صاحب نظران اهمیت یافته است.

ارز دولتی هزینه سوءمدیریت فوتبالی‌ها نشود

در روز‌هایی که شفاف‌سازی درباره شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی بالا گرفته، خبر می‌رسد که فوتبالی‌ها هم برای اینکه از قافله عقب نمانند در نامه‌نگاری با بانک مرکزی خواستار اختصاص ارز دولتی شده‌اند.

دیگر رجب پاشایی وجود ندارد!

«رجب طیب اردوغان» توانست با کسب ۵۲ درصد آرا و به لطف ائتلاف با حزب حرکت ملی، حضور خود در رأس معادلات سیاسی و اجرایی آنکارا را تا سال ۲۰۲۲ تضمین کند.