ظریف: مطمئن هستیم جهان در برابر آمریکا ایستاده است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از پایان کمیسیون مشترک برجام که با حضور وزرای خارجه طرف های اروپایی به علاوه روسیه و چین در وین برگزار شد پیرامون نتیجه به دست آمده از این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه مهم بود این که جزئیات در خصوص اقدامات طرف های مشارکت کننده در برجام روشن تر شود که این هم اتفاق افتاد و از طرفی مهم این است که ببینیم این اقدامات چگونه عملیاتی می شود.

وی افزود: من فکر می کنم این جلسه یک گام رو به جلو بود و توافقات خوبی را به دست آوردیم و امروز جامعه بین‌المللی از اراده اعضای باقیمانده در برجام در سطح وزرای امور خارجه مطمئن است که برجام ادامه پیدا می کند و شرکت های آنها با ایران همکاری خواهند داشت و آنها هم از شرکت های خود حمایت می کنند و آمادگی دارند مسیرهای تبادلات بانکی را برای آن شرکت ها تسهیل کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: به نظر من این نشست یک پیام مهم برای اقتصاد جهان داشت و امروز هم مطمئن هستیم بقیه دنیا در کنار آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران قطعا نخواهند بود و حتی در برابر آمریکا ایستاده اند.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: ما می توانیم با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های بین‌المللی، مسیر شکوفایی اقتصاد ایران را با سربلندی ادامه دهیم.