به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، ماموران کلانتري ۱۲۰ سيد خندان در چهارم دي ماه از طريق تماس مرکز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ در جريان وقوع سرقت قرار گرفتند.

با حضور ماموران در آدرس اعلامی، مرد تماس‌گیرنده گفت که دختری جوان پس از آن که به بهانه‌ای وارد منزلم شد با آب میوه مسموم بی‌هوشم کرد و پس از سرقت اشیاء قیمتی متواری شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.

شاکی در تشریح موضوع به افسر پرونده گفت: در روز حادثه در محدوده تهرانسر یک دخترجوان، سراسیمه جلوی ماشینم را گرفت و در حالی که گریه می‌کرد به من گفت که کیف‌قاپ‌های موتورسوار کیف او را سرقت کرده‌اند و او هیچ پولی ندارد.

وی با بیان اینکه دختر جوان را به سمت شهرک قدس بردم گفت: دخترجوان قبل از پیاده‌شدن خیلی با ادب و احترام از من خواهش کرد تا برای تشکر از من توسط خانواده‌اش، شماره تلفنم را به او بدهم که صبح امروز در تماسی عنوان کرد که قصد دارد تا به همراه خانواده‌اش برای عرض تشکر به منزلم بیایند.

مالباخته با بیان اینکه این دخترجوان به تنهایی به منزل وی مراجعه کرد گفت برای وی آب میوه آوردم برای لحظه‌ای از محل پذیرایی دورشدم و هنگامی که آب میوه‌ام را خوردم سرم گیج رفت و پس از هوشیاری متوجه سرقت شدم.

با ثبت اظهارات شاکی، تحقیقات کارآگاهان درباره شناسایی و دستگیری متهم ناشناس آغاز شد و با راهنمایی این مرد میانسال کارآگاهان از طریق چهره‌نگاری، چهره فرضی از این دختر ناشناس تهیه کردند تحقیقات ادامه داشت تا این که در تاریخ ۶ دی ماه از طریق شعبه‌ای از یک بانک دولتی در خیابان پاسداران اعلام شد پسر جوانی دوفقره چک سرقتی را به بانک آورده است که با حضور مأموران گشت کلانتری ۱۲۰ سید خندان در محل، این جوان ۲۷ ساله به نام «رضا» دستگیر شد.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد چک‌ها متعلق به مالباخته میانسال پرونده دو روز قبل است که با انتقال این جوان به پایگاه سوم، وی در مقابل افسر پرونده گفت که در یک کافی‌شاپ در خیابان پاسداران کار میکند و دختری به وی دو فقره چک داد و از او خواست تا آنها را برایش نقد کند.

کارآگاهان در پی اثبات صحت اظهارات متهم دستگیر شده، این دختر۲۲ساله به نام «زهرا» در محل کافی‌شاپ در خیابان پاسداران شناسایی و دستگیر کردند.

این دختر ۲۲ ساله که دارای یک‌بار سابقه سرقت و دستگیری توسط پلیس آگاهی پایتخت است، در مقابل افسر پرونده اعتراف کرد و گفت: چند سال قبل از خانه فرار کرده و به پیشنهاد «سیاوش» هم‌خانه‌اش با ظاهری بسیار شیک و مرتب، در برخی از نقاط شهر در مقابل خودروهای گران‌تقیمت قرار می‌گرفته و با اعلام این که کیفم توسط سارقان موتورسوار سرقت شده است با آنان آشنا و از آنان سرقت می‌کرده.

با شناسایی سه مالباخته دیگر و حضور آنان در پایگاه چهارم و شناسایی دختر دستگیرشده، تعداد مالباختگان تاکنون به چهار نفر رسیده است و تلاش کارآگاهان پایگاه چهارم برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا موذن رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبرگفت: باوجود آن که احتمال دارد این دختر با روشی‌های مشابه از افراد دیگر سرقت کرده باشد، بنابراین مالباختگان احتمالی بدون هرگونه نگرانی از آبروی خود چنانچه بدین شیوه از آنان سرقت شده است می‌توانند برای پیگیری موضوع یا تشکیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.