نقشه ترامپ علیه ایران ناکام می ماند؟/ رمزگشایی تصفیر و تحریم

به گزارش افکارنیوز، رئیس جمهور آمریکا زمانی که بر روی کار آمد وعده داد تا ورود انواع کالاهای استراتژیک و به خصوص نفت ایران توسط کشورهای دیگر را به صفر برساند.

البته این سیاست همان سیاستی است که اوباما نیز پیگیری می کرد زیرا در سال های بین 2010 تا 2012 با اتخاذ و استفاده از روش هایی تلاش کرد تا واردات نفت از ایران توسط اروپایی ها را به صورت دوره ای کاهش دهد.

پشت پرده سیاست تصفیر آمریکایی ها، قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا 2012 (NDAA,2012) است. این قانون در بخش 1245 و در زیر بخش D به تحریم بانک مرکزی ایران و نیز تحریم خرید نفت خام ایران می‌پردازد. در این قانون مصوب می‌شود که خریداران نفت ایران پس از 180 روز باید تحریم خرید نفت خام ایران را اجرایی کنند. برخی کشورها نیز توسط رئیس جمهور آمریکا استثنا می‌شوند و شرط استثنا شدن آن کاهش مستمر خرید نفت از ایران است. در قانون قید شده است که خریداران نفت خام ایران باید کاهش قابل توجهی (Significant Redaction) در میزان خرید انجام دهند. وزارت خزانه‌داری این میزان را 20 درصد برای متوسط 6 ماهه مشخص کرده است. حال استناد مقامات دولت ترامپ برای به صفر رساندن خرید نفت از ایران همین قانونی است که زمان دولت اوباما به تصویب رسیده و حالا تبدیل به یک سند ملی برای رویارویی با ایران توسط آمریکایی ها شده است.

این در حالی است که سردمداران کاخ سفید جنگ تبلیغاتی و رسانه ای جدید هم علیه ایران آغاز کردند،

طبق اخبار برخی رسانه ها کره جنوبی واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کرد ، اصل این خبر از سوی رویترز منتشر شده بود که به نقل از یک منبع آگاه خبرسازی کرده بودند .

در همین خصوص بی بی سی هم نوشته بود «انتظار می‌رود توقف خرید نفت از ایران در ماه‌های بعد هم ادامه یابد مگر اینکه دولت کره جنوبی بتواند موافقت دولت آمریکا با معافیت از تحریم‌های آمریکا را به دست آورد.»

در گزارش رسانه ها آمده بود این اقدام کره تحت فشار تحریم آمریکا صورت گرفته و آمریکا قصد دارد با فشار تحریم، صادرات نفت ایران را تا آبان 97 به صفر برساند.

به همین دلیل بود که ظریف چندی پیش عنوان کرد که برخی رسانه‌های غربی از جمله رویترز روزانه 50 خبر دروغ درباره اقتصاد ایران منتشر می‌کند. این خط اخبار منفی علیه ایران، با هزینه سرسام‌آور یکی از کشور‌های همسایه ما دنبال می‌شود.

این در حالی است که خبر رویترز درباره توقف خرید نفت از سوی کره ای ها کاملا دروغ بوده و حتی کره ای ها سریعا

ادعای عدم بارگیری نفت و میعانات گازی ایران در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) از سوی این کشور را رد کرد. حتی سفارت کره جنوبی در تهران نیز ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم بارگیری نفت و میعانات گازی ایران در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) از سوی این کشور را رد کرد.

آمریکایی ها به دنبال تصفیر و قطع فروش نفت ایران هستند و در دشمنی این کشور با ملت ما بحثی وجود ندارد اما آنچه مهم است اینکه مطمئنا آنها موفق نخواهند شد و از سوی دیگر هر چه تلاش برای دشمنی از سوی آمریکایی ها بیشتر می شود سیلی محکم تری از ملت ایران خواهند خورد.

در حال حاضر ایران همچنان نفت خود را به کشورهایی همچون کره و ترکیه و ... می فروشد و به نظر می رسد ترامپ در نقشه جدیدش ناکام خواهند ماند.