اخبار ویژه روزنامه ها/ از فساد در مجلس تا وام غیرمجاز به دولتی ها

 اخبار ویژه امروز به شرح زیر است:

تیم اقتصادی دولت زبان عذرخواهی بلد نیست؟!

یک عضو فراکسیون امید می‌گوید در کنار عذرخواهی دولت از مردم به خاطر نابسامانی اقتصادی، باید تیم اقتصادی دولت نیز تغییر کند

آنالیز حواشی جام جهانی بی‌خیال سرنوشت برجام

نایب رئیس مجلس خواستار اقدام عاجل در مقابل افراد دوتابعیتی شد.

اروپا هیچ کاره است اما کفه برجام سنگین‌تر شد!

یک حامی دو آتشه برجام، در روزنامه ایران نوشت «کفه برجام سنگین‌تر شد» اما همزمان در روزنامه سازندگی تصریح کرد «اروپایی‌ها می‌خواهند اما نمی‌توانند».

تیم اقتصادی دولت اگر توانمند بود باید در 5 سال گذشته خود را نشان می‌داد

کارشناسان اقتصادی حامی دولت می‌گویند «ناتوانی تیم اقتصادی دولت اظهر من الشمس است» و «تیم دولت، درس اقتصاد نخوانده‌اند».

دیدار فرماندهان مسئول بستن تنگه هرمز

فرماندهان نیروهای دریایی ارتش و سپاه طی دیداری، توسعه تعاملات فی‌مابین در فضای پیچیده امنیتی پیرامون محیط دریایی ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیام برجامی روحانی به نخست وزیر مالزی

فرستاده ویژه حسن روحانی ضمن دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وزیر جدید مالزی، پیام مکتوب رئیس جمهوری ایران در مورد برجام را به وی تقدیم کرد.

قول ظریف به خانواده زندانیان ایرانی

جمعی از خانواده‌های زندانیان ایرانی که به بهانه تحریم‌های ظالمانه و نامشروع و بنا به درخواست دولت آمریکا در کشورهای مختلف به طور غیر قانونی بازداشت و زندانی شدند، با وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص آخرین وضعیت پرونده آنان و پیگیری‌های به عمل آمده گفت‌وگو کردند.

ادعای نماینده تهران درباره فساد در مجلس

نماینده تهران در مجلس با اشاره به رواج فساد شبکه‌ای در کشور و مصادیق آن گفت: از جمله این مصادیق طرح درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بود که در این موضوع کاملاً با فساد شبکه‌ای درگیر شدیم.

امریکا در پی ممانعت انتقال پول ایران از آلمان

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن گزارش داد: دولت امریکا در تلاش است مقامات آلمانی را متقاعد کند که مانع از اجرای درخواست ایران برای انتقال بیش از 350 میلیون دلار از دارایی‌های این کشور به تهران شوند.

دستور یک وزارتخانه برای عدم اجرای ساعت کار جدید ادارات

بر اساس نامه روزهای اخیر یک وزارتخانه اقتصادی به سازمان ها و ادارات زیرمجموعه، با تاکید بر این که ابلاغیه استانداری تهران در خصوص تغییر ساعت کار ادارات دولتی، مربوط به دستگاه های استان تهران است، متذکر شده، بخشنامه مذکور مشمول دستگاه های ستادی و ملی مستقر در پایتخت نیست و محدوده کار کارکنان این وزارتخانه و سازمان های ملی، تا زمان صدور مصوبه ای جدید از طرف هیئت وزیران، همان ساعت 8 تا 16 ماه های قبل خواهد بود.

وام غیرمجاز به دولتی ها بدهید، شلاق می خورید

طبق بخشنامه یک نهاد نظارتی به مسئولان اقتصادی کابینه، با اشاره به ممنوعیت هایی که قانون بودجه امسال برای پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات دولتی، منابع داخلی، کمک ها و درآمدهای کلیه دستگاه های اجرایی به مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، روسا و مدیران دستگاه های دولتی در نظر گرفته، تاکید شده است تخلف از این موضوع در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب و مرتکب به مجازات مقرر در ماده 598 قانون مجازات اسلامی یعنی جبران خسارات وارد شده و شلاق تا 74 ضربه محکوم می ‌شود.