مدیریت جدید شهر تهران پشت اتهامات بی‌اساس سنگر گرفته است/ رسیدگی به اتهامات وظیفه نهادهای ذی‌صلاح است

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز ،در واکنش به عملکرد مدیریت شهری جدید و اتهام زنی گسترده علیه شهرداری قبلی گفت: بر اساس آنچه که می‌دیدیم و می‌شنیدیم در دوره آقای قالیباف فعالیت‌ها و تحرکات زیادی وجود داشت و افراد به صورت فشرده کار می‌کردند تا حقی از کسی ضایع نشود. مثلاً بین 8 تا 9 ساعت کار می‌کردند که بتوانند خدمات بیشتری ارائه دهند و شهر را بهتر مدیریت کنند. ولی متأسفانه در حال حاضر، طبق اخباری که هست اقدامی که ناشی از توانایی، تلاش، تحرک و سازندگی باشد، دیده نمی‌شود. البته برخی از این افراد به بهانه درآمدها، علت کم کاری خود را کمبود منابع مالی عنوان می‌کنند و یا به تازه‌گی هم از اعمال تحریم‌ها صحبت می‌کنند.

وی افزود: اما واقعیت این است که مسائل شهرداری ارتباط چندانی به تحریم‌ها ندارد. بلکه به نوع نگاه افرادی که رأی آورده‌اند و افرادی که مسئولیت اجرایی دارد، برمی‌گردد. موضوع این است که نگاه این افراد نگاه کار و تلاش و فعالیت نیست. اما تیم قبلی برخلاف مدیریت جدید، اهل کار و سازندگی بودند و زیرساخت‌های خوبی هم در بخش خدمات شهری ارائه دادند.

حاجی دلیگانی همچنین گفت: در هر کاری سیاسی کاری شود، خصوصاً وقتی جنس آن کار از نوع سیاسی نباشد، مانند کار شورا و شهرداری که مربوط به خدمات مدیریتی برای شهر و ضرورت‌های آن است می‌تواند سم مهلکی برای خود آنها و مردم باشد. این شرایط وقتی حادتر و بحرانی‌تر می‌شود که شورا چاشنی انتقاد و اتهام از رقبا و تیم قبلی را نیز به عملکرد خود اضافه کند و دائم به آن بپردازد. البته بنده هم معتقدم اگر مورد تخلفی وجود دارد، باید از طریق راهکارهای قانونی آن مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر اقدامی خلاف قانون صورت گرفته با آن برخورد شود؛ اما اینکه شورا به جای وظایف قانونی خود تنها به این مسئله بپردازد، نشان دهنده آن است که عملکرد مثبت و شایسته‌ای در کارنامه خود نداشته و از این طریق می‌خواهد فکر مردم را از سوی خود و انتقادات وارده دور سازد.
حاجی دلیگانی با انتقاد از عملکرد مدیریت شهری جدید در اتهام تداوم اتهام‌زنی‌ها گفت: شورا و شهرداری نباید با این بهانه پشت آن قضایا سنگر بگیرد و از رسالت اصلی خود دور شود. اگر لازم است تحقیق یا تفحصی صورت گیرد، باید انجام شود؛ اما می‌توانند این کار را از طریق سایر نهادهای ذی‌صلاح و مورد اعتماد خود نیز انجام دهند نه اینکه خودشان مستقیماً از وقت شورا و شهرداری بکاهند و آن را در خدمت مسائل حاشیه‌ای قرار دهند که تکلیف آن قبلاً از سوی مراجع قضایی مشخص شده است.