تشکر ترکیه از ایران

رضا هاکان تکین صبح روز یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی که به همین مناسبت در سفارت این کشور در تهران برگزار شده بود، گفت : سازمان فتح الله گولن در ۱۶۰ کشور فعالیت دارد و تلاش دارد که تفکرات و دیدگاه های خود را در نقاط مختلف جهان گسترش دهد.

وی با بیان این که در پی این کودتای ناموفق ۲۵۱نفر کشته و ۲۲۰۰نفر در ترکیه مجروح شدند، تصریح کرد: با فعالیت های ترکیه ، ماهیت واقعی این سازمان برای بسیاری از کشورها مشخص و شفاف شده است .

وی در این نشست از حمایت دولت ایران از دولت ترکیه در شب کودتا تشکر کرد و گفت: این رویکرد ، رویکرد بسیار ارزشمندی برای ما است .

وی ادامه داد: دولت تهران هیچ گاه اجازه نداده که سازمان فتح الله گولن در ایران فعالیت کند . البته برخی از افراد وابسته به این سازمان ، تلاش کرده اند که به شکل فردی در ایران فعالیت کنند و مابرای جلوگیری از این موضوع با دولت ایران همکاری‌های داشته ایم .

سفیر ترکیه در تهران در این ارتباط افزود: چرا که سازمان فتح الله گولن ، سازمانی پنهان کاری است و تلاش می کند چهره خود را پنهان کند .

وی با اشاره به تحریم ها علیه ایران درباره سیاست کشورش در این زمینه گفت:ما تحریم‌های یک جانبه را مشروع و مفید نمیدانیم و سیاست ترکیه در این زمینه آشکار و مشخص است.