حمایت اتریش از تداوم برجام

«اندریاس شیدر» روز شنبه در دیدار حسین امیری خامکانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش افزود: وین مشتاق پویا نگه داشتن روابط دو طرف است و بعنوان یک کشور بی طرف، به هیچ وجه تحت تاثیر تصمیمات آمریکا نیستیم.
وی با اشاره به روابط پویای دو کشور در سال های اخیر ادامه داد: با توجه به سفر روسای جمهوری دو کشور و گفت وگوهای خوب دو طرف در تهران و وین، روابط سیاسی میان ایران و اتریش در بالاترین سطوح، در جریان است.
رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اتریش اضافه کرد: تقویت روابط پارلمانی اتریش و ایران را نیز در ادامه تحکیم روابط سیاسی و دوستانه دو طرف از اهمیت بالایی برخوردار است.
شیدر با اشاره به لزوم تداوم همکاری های همه جانبه تهران و وین تصریح کرد: ظرفیت های زیادی در بخش گردشگری، گیاهان دارویی و طب سنتی، همکاری های آموزشی، دانشگاهی و فناوری های نوین وجود دارد که باید دو طرف، همکاری ها در این زمینه را به نتیجه مطلوب برسانند.
رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اتریش اظهار داشت: پارلمان اتریش علیرغم خروج آمریکا از برجام از تداوم این توافق حمایت می کند و موضع خود مبنی بر علاقمندی به ادامه برجام را به مسئولان مذاکره کننده اتحادیه اروپا انتقال داده است.

**اروپا تحت تاثیر خروج یک جانبه آمریکا از برجام قرار نگیرد
حسین امیری خامکانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش نیز در این دیدار روابط دو کشور را رو به رشد توصیف کرد و گفت: روابط تهران و وین مسیر خوبی را طی می کند و در دو سال اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
وی همچنین افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش، توان خود را برای توسعه و تسهیل هر چه بیشتر همکاری های فیمابین بکار گرفته است و از گفت و گوهای بیشتر با نمایندگان پارلمان اتریش استقبال می کند.
حسین امیری خامکانی با اشاره به ظرفیت های دو طرف در بخش صنایع، گردشگری و سایر همکاری های تجاری و اقتصادی ادامه داد: تقویت همکاری های بانکی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های دو طرف اهمیت زیادی دارد.
وی اضافه کرد: ارائه تضمین های لازم از طرف اروپایی ها برای حفظ منافع ایران در صورت ادامه اجرای برجام به توسعه روابط دو جانبه نیز کمک شایانی خواهد کرد؛ لذا امیدواریم اروپا تحت تاثیر خروج یک جانبه آمریکا از برجام قرار نگیرد و از ادامه این توافق حمایت لازم را بعمل آورد.