ترامپ برای فرار ازفشارها توئیت های تهدیدآمیز منتشر می کند

این استاد دانشگاه بیرمنگام به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت : ترامپ به نوشتن چنین توئیت های تندی شناخته شده است. وی زمانی که تحت فشار تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا قرار می گیرد و اکنون نیز با فشار ملاقات با ولادیمیر پوتین (در هلسینکی) قرار دارد، برای فرافکنی دست به نوشتن چنین توئیت تندی آن هم با تهدید به جنگ می پردازد.
دونالد ترامپ دوشنبه هفته گذشته بعد از دیدارباولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی درپاسخ به پرسش‌های مکرر خبرنگاران درمورد احتمال مداخلۀ روسیه درانتخابات آمریکا، جانب روسیه را گرفت و گفت که پوتین 'با قاطعیت، هرگونه دخالتی را در این زمینه نفی کرده است'. ترامپ حتی تحقیقات مقامات قضائی کشورش را در این باره 'فاجعه بار' توصیف وگفت: 'هیچ گونه تبانی در این زمینه صورت نگرفته بوده است'.
این درحالی است که سه روز قبل از دیدار پوتین – ترامپ، مراجع قضایی آمریکا ١٢ مأمور اطلاعاتی روس را به دلیل جاسوسی رایانه‌ای و از جمله ربودن ایمیل‌های هیلاری کلینتون، مجرم شناختند.
این سخنان ترامپ با اعتراض های گسترده مقامات سیاسی از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه آمریکا مواجه شد و مجبور به پس گرفتن سخنان خود شد.
استاد علوم سیاست بین الملل دانشگاه بیرمنگام در باره بحث تغییر حکومت درایران و خروج ترامپ از توافق هسته ای به سی ان ان گفت: اروپایی ها، چینی ها و روس ها خواهان تغییر حکومت در ایران نیستند . شاید بنیامین نتانیاهو(نخست وزیررژیم صهیونیستی) خواهان تغییر حکومت درایران باشد، موضوعی که مقامات ارشد اطلاعاتی و نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)بخصوص فرماندهان با احتیاط با آن برخورد می کنند. 
لوکاس درادامه گفت:خطری که با نوشتن این توئیت وجود دارد این نیست که همین فردا جنگ با ایران به راه بیافتد بلکه خطر اشتباه محاسباتی و اینکه یکی از دوطرف نخواهد از گفته های خود عقب نشینی کند، زمانی که واشنگتن دنباله رو (سیاست) تغییر حکومت باشد، موفق نخواهد بود و کار به تقابل کشیده می شود ، همانند آنچه اکنون با آن مواجه هستیم.
ترامپ صبح امروز دوشنبه در توئیتی و به تقلید از سخنان محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که چندی پیش در مذاکرات هسته ای خطاب به آمریکایی ها گفته بود «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» مطلبی منتشر کرد.
رئیس جمهوری آمریکا درحساب توئیتر شخصی خود بانوشتن حروفی بزرگ و واکنشی انفعالی به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکنید.
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز گذشته (یکشنبه) در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور که درمرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.
روحانی تاکید کرد: آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست.