نشست مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و مدیران ارشد بنیاد مستضعفان برگزار شد

نشست مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی سه شنبه ۲ مرداد   در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با حضور  مهندس محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد و  حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون "حمایت از تولید ملی" و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و  مدیران ارشد بنیاد  برگزار شد.

مهندس سعیدی کیا در این نشست مشترک ضمن تبریک ولادت با سعادت ثامن الحج و خیر مقدم به نمایندگان مجلس از حضور آنها در این نهاد انقلابی تشکر کرد و ضمن تشریح عملکرد بنیاد در حوزه های اقتصادی و اجتماعی از نمایندگان مردم دعوت کرد تا ضمن سفر به شهرستان قلعه گنج  از الگوی منحصر به فرد پیشرفت و آبادانی  بنیاد در این منطقه محروم دیدن کنند . وی با تشرح مهمترین فعالیت های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان تاکید کرد مسوولیت تامین  نیازهای فناوری ودانش بنیان بر عهده موسسه تحقیق و توسعه دانشمند می باشد .

بنابراین گزارش  در ادامه جلسه سیدحامد عسکری مدیر عامل موسسه  تحقیق و توسعه دانشمند ضمن معرفی موسسه دانشمند تاکید کرد:  در این مجموعه جمعی از جوانان متعهد ، متخصص  و با انگیزه به واسطه باور و اعتماد ریاست بنیاد مستضعفان به جوانان با رویکرد" ترویج نوآوری فراگیر "درحال خدمت و فعالیت می باشند .

وی در ادامه سخنان خود در مورد حوزه های فعالیت و عملکرد این  موسسه به ویژه در حوزه های کسب و کار دانش بنیان گزارشی را ارایه کرد و  اقدامات موسسه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب شرکت های دانش بنیان را تشریح کرد .

 عسکری افزود: موسسه تحقیق و توسعه دانشمند ضمن تامین نیاز های فناوری و دانش بنیان شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان به دنبال نوآوری های فراگیر در حوزه های کسب و کار است که از آن جمله می توان به  فناوری های نوظهور و تکنولوژی بکار گیری انرژی های تجدید پذیر  اشاره داشت .

حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی در نشست مشترک طی سخنانی خاطر نشان کرد : باید قابلیت های بنیاد مستضعفان در جایی به کار گرفته شود که امکان حضور بخش خصوصی فراهم نیست وی تاکید کرد: برنامه ریزی توسعه فعالیت های اقتصادی بنیاد باید مبتنی بر آمایش سرزمینی باشد تا بر اساس مزیت های رقابتی منطقه ای امکان توسعه همه جانبه مناطق محروم فراهم شود.

در ادامه نشست  مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود ،  علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری ،هادی قوامی نماینده مردم اسفراین  و  نادر قاضی پور نماینده ارومیه  ضمن ارزیابی  عملکرد بنیاد در برخی از حوزه های فعالیت ، سوالاتی را مطرح کردند که ازسوی ریاست بنیاد و معاونین  حاضر در جلسه توضیحات لازم در مورد بهره وری در فعالیتهای اقتصادی و قیمتهای تمام شده در گروه بنیاد  ، اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغالزایی  در مناطق محروم به ویژه طرح پیشرفت و آبادانی قلعه گنج ، اهدای بیش از 67هزار سند زمین به محرومان در سراسر کشور ،طرح حمایت از تولید ماهیان خاویاری در استان های شمالی کشور ، تولید شیر ، سیمان و فولاد  و ... ارایه شد .

این دیدار سه ساعته با توصیه های پایانی  و تشکر نمایندگان مجلس شورای  اسلامی از عملکرد کلی   بنیاد مستضعفان به عنوان یک نهاد انقلابی با ذکر صلواتی به پایان رسید .