سلیمی: در صورت ادامه بازرسی‌ از دانشگاه‌ها، به زودی آژانس از جیب رئیس جمهور هم بازدید می‌کند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات پ، با اشاره به بازرسی سازمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از یکی از دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات به مسئله بازرسی آژانس از یکی از دانشگاه‌های کشور معترض بودند.

وی افزود: در رابطه با بازدید از دانشگاهها به وزیر علوم گفتم که اگر این طور پیش رود شاید در آینده از جیب شما و رئیس جمهور هم بازدید کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: نکته جالب این است که مواضع وزیر علوم در این باره تناقض دارد؛ او یکبار اعلام کرد که اصلا بازرسی صورت نگرفته اما بار دیگر گفت که اخیرا بازرسی نشده، از طرف دیگر هم اعلام کرد که این بازدید با من هماهنگ نشده است، این چند وجهی بودن اظهارات وزیر سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات به جد پیگیر این موضوع است، تصریح کرد: اعضا در نشستی با وزیر علوم اعلام کرد که این بازرسی ها خارج از تعهدات پروتکل الحاقی بوده و جای تعجب دارد که چرا این اتفاق رخ داده است.

وی تاکید کرد: وزیر علوم در پاسخ به اعتراض نمایندگان درباره بازدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از یکی از دانشگاه‌ها فقط سکوت کرد و هیچ پاسخی نداشت.