گمانه‌ زنی‌های کریمی‌قدوسی از یک بازدید هسته‌ای دانشگاه‌ها

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی ، در واکنش به بازدید آژانس از دانشگاه علم و صنعت، گفت: قبل از این هم که آژانس از دانشگاه علم و صنعت بازدید کرد، اعلام کردم این جرمی است که مسئولان وزارت علوم و امور خارجه مرتکب شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مفاد برجام آن چیزی که آشکار بود و در دسترس عموم قرار گرفته بود، اجازه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای داده شده بود؛ یک نفر از نمایندگان یا اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مطلع نبودند و اگر تیم مذاکره کننده قول داده‌اند به آژانس که حتی شما می‌توانید از دانشگا‌ه‌های ما بازدید داشته باشید، این را بیان نکردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بازدید از دانشگاه‌ها به صورت مکتوب در برجام ذکر نشده است، اگر اینطور باشد که فردا این‌ها ادعا می‌کنند که باید از مراکز نظامی هم می‌توانند بازدید کنند.

کریمی قدوسی با طرح این سوال که شاید بازدید از دانشگاهها در بسته برجام اروپایی‌ها گنجانده شده باشد، اظهار کرد: در توافق ژنو یک هم قبل از توافق برجام پیش شرط‌هایی قرار داده بودند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با تاکید بر این که ملت چنین تصمیماتی را قبول ندارد، گفت: آقای شمخانی در جلسه غیر علنی مجلس اعلام کرد، اگر FATF را تصویب کنید، یعنی با آمریکا مبارزه کردید؛ بنده شخصا به وی گفتم خلاف نظر رهبر انقلاب، موضع نگیرید؛ متأسفانه شمخانی پشت تریبون قرار گرفت و این موضع را بیان کرد، چه بسا این مسائل در امتداد همین مواضع باشند.
وی ادامه داد: قطعا مردم واکنش شدیدی نسبت به هتک حرمت اماکن آموزشی و علمی خود خواهند داشت و در خواست ما از هیئت‌های علمی و دانشجویان این است که به این موضوع اعتراض کنند.