دارایی های نمایندگان دوره های مختلف بررسی شود

سید تقی کبیری در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس همچنین از وزیر اطلاعات درخواست کرد: مسئولان دو تابعیتی و مسئولانی که فرزندانشان در آمریکا و انگلیس ساکن هستند را هر چه سریع تر معرفی کرده و تدابیر لازم را از طریق دولت برای برکناری آنها انجام دهد.
وی بخش دیگری از نطق خود را به مشکلات حوزه انتخابیه خوی اختصاص داد.

** نگاه سیاسی به آموزش و پرورش سمی مهلک است
حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که آموزش و پرورش شرایط خوبی ندارد، اظهار داشت: هرگونه نگاه سیاسی به آموزش و پرورش سمی مهلک است در حالی که بودجه مناسبی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نخستین و تاثیرگذارترین وزارتخانه است؛ بودجه این وزارتخانه در ردیف 13 لایحه دولت قرار دارد و در پنج سال گذشته بودجه آن از 15.6 درصد بودجه عمومی به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است و 14 هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش بدهی و کسری دارد.
نماینده مردم همدان در مجلس یادآور شد: آموزش و پرورش امروز با 194 هزار کسری نیروی انسانی مواجه است؛ امروز یک میلیون و 700 هزار ساعت حق التدریس نیاز دارد لذا آموزش و پرورش نتوانسته رضایت عمومی فرهنگیان را به دست آورد و اقداماتی همچون کسری سختی کار در این خصوص صورت گرفته است.
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در ادامه به واگذاری اردوگاه شهید باهنر اشاره کرد و گفت: نامه بنده به رییس جمهوری درباره این اردوگاه به این دلیل بوده که دکتر روحانی به میدان بیاید.
حاجی بابایی افزود: رییس جمهوری باید اردوگاه شهید باهنر را نجات دهد و برخی نباید ناشیانه از این اقدام دفاع کنند لذا اگر کسی می خواهد بداند که این اردوگاه در کجاست و با چه شماره ای فروخته شده است، می تواند شماره سرپلاک ثبتی 6/1 قریه منظریه را با سند قطعی غیرمنقول شماره 84388 مورخ 95/12/03 دفتر اسناد رسمی شماره 119 تهران به شرکت غیردولتی واسط مالی شهریور سوم فروخته شده و سپس توسط این شرکت به آن ها اجاره داده شده است و این اجاره ای که در اختیار آن ها قرار گرفته یک سوم قیمت واقعی بوده است.

** 35 درصد آب های تولیدی در شبکه های فرسوده به هدر می رود
همچنین محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در نطق میان دستور امروز مجلس با یادآوری این که ضروری‌ترین موضوع برای زندگی، آب است، گفت: جای تاسف دارد که بیش از 35 درصد آب‌های تولیدی در شبکه‌های فرسوده به هدر می‌رود و هیچ کس به فکر ترمیم اینها نیست. 
وی افزود: در بخش آب کشاورزی هم این موضوع وجود دارد.‌ آب‌های حاصل از کارکرد تصفیه‌خانه‌های شهرهای حوزه انتخابی به هدر می‌رود و تاکنون شاهد هیچ اقدام عملی برای بازگشت این آبها نبوده‌ایم

** دولت زمینه اجرای قانون بکارگیری بازنشستگان را آماده کند
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس هم در نطق میان دستور خود به تصویب قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت زمینه اجرای این قانون را هرچه سریع‌تر آماده کند.
وی افزود: از دولت درخواست دارم نسبت به ترمیم تیم اقتصادی کابینه اقدام کند؛ ترمیم کابینه اقتصادی دولت فقط رفتن آقای سیف نیست بلکه تیم اقتصادی دولت ضعیف و ناکارآمد است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کشور نیاز به هماهنگی و همدلی دارد و سه قوه باید تعامل کنند و دولت از لجاجت در تفکیک وزارت خانه‌ها و عدم تغییر تیم اقتصادی دست بردارد تا بتوانیم در مقابل دشمن با قوت ایستادگی کنیم.