نماینده مجلس: با انشالله و شعار نمی توان در لاهه پیروز شد

جلال میرزایی با اشاره به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه به دلیل بازگرداندن غیرقانونی تحریم‌های کشورمان، گفت: نفس این عمل که دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت جمهوری اسلامی ایران را علیه آمریکا پذیرفته است، یک گام رو به جلو محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ما باید بر روی این موضوع مانور دهیم اما در کنار آن هم به شعار و صحبت کردن اکتفا نکنیم، از یک تیم حقوقی مجرب بین‌المللی باید برای پیروزی در این دادگاه استفاده کنیم نه اینکه از یک نفر با همان نگاه کارمندی به مسایل بهره ببریم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌توان یک تیم مجرب حقوقی تشکیل داد و از ظرفیت‌هایی همچون دکتر جمشید ممتاز استفاده کرد، این شخص پیش از این در پرونده‌هایی در دادگاه لاهه تجربه دارد.

میرزایی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از کارهای ما براساس انشالله و صحبت پیش می‌رود، باید با نگاه واقع‌بینانه و استفاده از فرصت‌ها بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در شهریور ماه در این دادگاه چه پیش خواهد آمد.

وی اظهار کرد: اما همین که اراده‌ای وجود داشته و دادگاه بین‌المللی تا این مرحله به شکایت ما از آمریکا ورود کرده، حرکت مثبتی بوده و فرصتی برای ایران محسوب می‌شود لذا نباید به سادگی آن را از دست داد.