آمریکا با اتهامات جدید ضد ایرانی به دنبال قطع حمایت اروپا از برجام

گزارش یک روزنامه آمریکایی نشان می‌دهد دولت این کشور با متهم کردن ایران به طراحی اقدامات تروریستی در اروپا به دنبال متقاعد کردن دولت‌های اروپایی به قطع حمایت از برجام است.  

وال‌استریت‌ژورنال نوشته ادعاها درباره قصد ایران برای انجام حملات تروریستی، جبهه جدیدی در تلاش‌های آمریکا برای متقاعد کردن اروپا به قطع رابطه با ایران باز کرده است. 

رژیم صهیونیستی، آمریکا و تروریست‌های منافقین اخیراً ایران را به تلاش برای حمله به یک نشست گروهک منافقین در پاریس متهم کرده‌اند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته برخی از مقام‌های اروپایی به اینکه حکومت ایران پشت چنین توطئه‌هایی باشد، مظنون هستند. 

بلژیک و اتریش ۱۱ تیرماه همزمان با سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به اروپا، اعلام کردند پنج نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی را به ظن تلاش برای بمب‌گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس بازداشت کرده‌‌اند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، دیپلمات بازداشت شده، در سفارت ایران در وین اتریش کار می‌کرده است. وی که در ایالت «بایرن» آلمان بازداشت شده، با حکم «بازداشت بین‌المللی» دستگیر شده و قرار است برای طی روند استرداد به بلژیک، در دادگاهی در «بامبرگ» حاضر شود. این در حالی است که این فرد در صورت صحت گزارش‌ها مبنی بر داشتن روادید دیپلماتیک، از مصونیت برخوردار بوده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در واکنش به این سناریوی ضدایرانی جدید، در توییتر نوشت: «چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رییس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و برای همکاری با همه مقامات ذیربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، آماده است.»

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی ماه گذشته به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و گفت: «اروپا در برابر تروریسم مورد حمایت ایران مصون نیست. ایران، همزمان تلاش می‌کند اروپا را به ماندن در توافق هسته‌ای مجاب کند.»

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، «مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا» که از نهادهای دولتی این کشور است اخیراً گاه‌شماری را از آنچه که «حملات تروریستی ایران» خوانده شده تهیه کرده است.