ارتباط هشدار سردار سلیمانی با اعلام آمادگی آمریکا برای گفت‌وگو

درخواست ترامپ برای گفت‌وگو و واکنش های جمهوری اسلامی ایران و نیز نوع واکنش سران رژیم صهیونیستی، ادامه پیروزی های مقاومت در سوریه ، برگزاری رزمایش دریایی در آب های خلیج فارس ، شکست های عربستان در یمن ، تخیلات در رابطه با سرنوشت ایران و افشای تلاش های رژیم صهیونیستی برای افزایش فشار اقتصادی بر مردم ایران برخی از مطالبی است که هفته گذشته مورد توجه رسانه های عبری زبان چاپ رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی تحلیلی در رابطه با اعلام آمادگی ترامپ برای گفتگوی بی قید و شرط با تهران آن را با سخنان چند روز قبل تر سردار قاسم سلیمانی بی ارتباط ندانست و افزود این اعلام آمادگی بعد از تهدید بی سابقه ای صورت می پذیرد که از سوی قاسم سلیمانی علیه ترامپ و ایالات متحده ابراز می شود این فرمانده نظامی ایرانی در سخنان خود تاکید کرد " من به عنوان یک سرباز از جایگاه خود به تهدیدهای ترامپ پاسخ می دهم" اگر می خواهد با سخن تهدید سخن بگوید با من سخن بگوید نه با رئیس جمهور.

این روزنامه همچنین در گزارشی هم با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی در قبال این خواسته ترامپ به نقل قول از مسئولین مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز مطبوعات کشورمان در رد گفتگو با ترامپ پرداخته و آن را منعکس کرد.

یدیعوت آحارانوت همچنین به نقل از یک مسئول عالیرتبه صهیونیست نوشت آمریکایی ها به تل آویو اطمینان داده اند که هیچ تغییری در سیاست های خصمانه واشنگتن علیه ایران به وجود نیامده است.

آحارانوت در رابطه با تحولات و پیروزی های محور مقاومت در سوریه هم اعتراف کرد با وجود آنکه روسیه اعلام کرده است ایرانی ها در فاصله 85 کیلومتری مرز با جولان مستقر هستند، اما اطلاعات ما حکایت از آن دارد که آنها در فاصله 40 کیلومتری و در منطقه پایتخت دمشق حضور قابل توجهی دارند ، به نوشته این روزنامه عبری زبان یکی دیگر از نگرانی های عمده تل آویو تقویت توان پدافندی ارتش سوریه است که گفته می شود یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی را سرنگون کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران این روزنامه عبری زبان چاپ تل آویو جمهوری اسلامی ایران سهم قابل توجهی را در بازسازی ارتش سوریه ایفا خواهد کرد.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با اشاره به پیروزی های ارتش سوریه و رسیدن نظامیان این ارتش به 200 متری مرزهای شمال فلسطین اشغالی خبر داد آنچه تل آویو را به شدت نگران می کند آن است که مستشاران نظامی ایران ونیز مبارزان حزب الله تاثیر قابل توجهی را بر ارتش سوریه خواهند داشت و این امر بازتاب های خود را بر شرایط مناطق مرزی فلسطین اشغالی با سوریه خواهد داشت.

روزنامه یسرائیل هیوم هم در تحلیلی به قلم سرهنگ " آران لیرمن" با اعلام صف آرایی ایالات متحده واسرائیل در مقابل ایران پرسید چه کسی زودتر در این تقابل وحشت زده خواهد شد.

به اعتراف این نویسنده صهیونیست : دولت ترامپ به دنبال تضعیف توان نظامی انقلابی ایران و ضربه زدن به مقاومت آن است و از این رو وقتی شاهد افزایش خرید و ذخیره کردن دلار توسط مردم هستیم به این معنی است که پامپئو وزیر خارجه فعلی و رئیس سازمان اطلاعات سابق آمریکا در کنار بولتون مشاور امنیت ملی این کشور به دنبال آن هستند تا قدرت داخلی انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار دهند.

به اعتقاد این نویسنده حتی پیشنهاد ترامپ برای ملاقات با روحانی را هم باید در چارچوب این هدف تفسیر کرد و اصولا این اقدام رئیس جمهور آمریکا در قالب ایجاد شکاف و افزایش تنش داخلی در ایران انجام شده است.

این در حالی است که "اساو گولان" یکی دیگر از تحلیلگران این روزنامه عبری زبان برای اطمینان بخشیدن به جامعه صهیونیستی به مقایسه توان ارتش های رژیم صهیونیستی و ایران پرداخته و مدعی شده است اگر ایران آنچه را که در رزمایش نظامی پیش روی خود در خلیج فارس بخواهد به شکل واقعی اجرایی کند (به زعم نویسنده بستن تنگه هرمز یا باب المندب است ) ائتلافی بین المللی که نتانیاهو قول مشارکت در آن را داده به مقابله با آن خواهد پرداخت.

یسرائیل هیوم در گزارشی دیگری خبر داد اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای حفظ برجام به کار بسته است، اما این امر هزینه های زیادی را برایش در پی خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، هم اکنون دادخواستی در یکی از دادگاه های آمریکا علیه بانک سرمایه گذاری اروپا به جریان افتاده است که این بانک را به دلیل استفاده ایران از پول های سرمایه گذاری شده در آن برای تامین هزینه های "تروریسم" به یک میلیارد دلار جریمه محکوم می کند.

پایگاه اطلاع رسانی واللا هم در گزارشی تقابل ایران و آمریکا را به بازی شطرنج تشبیه و اعتراف می کند از همین ابتدا دولت ترامپ شاهد به چند دستگی در رابطه با نحوه تعامل با جمهوری اسلامی ایران دچار شده است.

نویسنده گزارش با اشاره به خیالپردازی های ترامپ می نویسد باید اعتراف کرد ترامپ نقاط ضعف واضحی دارد که می تواند در هر مذاکراتی با ایران هم برای ما زیانبار باشد ، او آنگونه که در ملاقاتش با کیم (رهبر کره شمالی) شاهد آن بودیم ، بعد از برگزاری ملاقات با وی به شدت از رهبر کره شمالی تمجید کرده و این کار را در ایالات متحده هم تکرار و حتی اعلام کرد کره شمالی دیگر یک تهدید محسوب نمی شود، اما تنها چیزی که ما از کره شمالی در این مدت شاهد بودیم صرفا تقویت توانمندی های این کشور حداقل در زمینه موشکی بود.

از سوی دیگر روزنامه عبری زبان گلوبال هم در گزارشی خبر داد آمریکا و اسرائیل فشارهای زیادی را بر دولت آلمان جهت عدم انتقال 350 میلیون یورو دارایی های نقدی ایران در یکی بانک های هامبورگ به ایران وارد می آورند.

هاآرتص هم برای همسویی با عربستان هم پیمان علنی جدید اسرائیل در منطقه خواهان مشارکت رسمی و بالفعل ارتش آمریکا در جنگ علیه انصار الله یمن شد و خبر داد تا زمانی که ترامپ تصمیم به این کار نگیرد، شرایط عربستان در یمن به همین شکل (شکست خورده) باقی خواهد ماند.

در مقابل پایگاه شبکه ماهواره ای کان هم در گزارشی خبر داد ، در صورتی که انصار الله بخواهد تنگه باب المندب را مسدود کند یکی از بدیهی ترین اهداف این گروه ، کشتی های اسرائیلی خواهد بود.

این رسانه عبری زبان به نقل از مسئولین امنیتی مدعی شد به کشتی های اسرائیلی نسبت به خطر موشک ها ومین های دریایی هشدار داده شده است و به آنها تذکر داده شده است که امکان تکرار تهدیدهای صورت گرفته علیه کشتی های عربستانی علیه کشتی های اسرائیلی بسیار زیاد است.

این درحالی است که پایگاه اطلاع رسانی روزنامه ماکروشیون هم در تحلیلی اعلام کرد ایران قادر به ضربه زدن و آسیب رساندن در مناطقی همچون تنگه هرمز است.

از دیگر نکات همسویی تل آویو و ریاض هم ترجمه گفتگویی پسر شاه معدوم با یک رسانه سعودی در پایگاه شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی است که وی در آن از تخیلات خود در رابطه با شرایط ایران و سرنوشت آن سخن به میان آورده است.