کدام گروه برای مذاکره با ایران بهتر است/ جمهوری خواهان یا دموکرات ها؟

سیدحمیدرضا کاظمی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا، اظهار داشت: همه دولتمردان آمریکا اعم از جمهوری خواه و دموکرات‌ها بعد از انقلاب با جمهوری اسلامی ایران عناد داشته‌اند و هیچ گاه صادقانه به دنبال مذاکره با ایران نبوده اند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران موضوع برجام و مذاکره با آمریکا را از یاد نبرده‌اند، بیان کرد: آمریکا در برجام پای امضای خود باقی نماند و با شدت بیشتری موضوع تحریم و فشار بر ملت ایران را دنبال می‌کند.

وی در خصوص پیشنهاد مذاکره ترامپ برای مذاکره با ایران، افزود: این پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا فرافکنی و عوام فریبی است، ترامپ از یک سو به دیپلماسی و برجام پایبند نیست و از سوی دیگر برای اینکه عوام فریبی کند به گونه‌ای در تلاش است تا القا کند که آمریکا آماده مذاکره با ایران است ولی تهران تمایلی به مذاکره ندارد.

کاظمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علی رغم میل باطنی خود در موضوع هسته‌ای پای میز مذاکره با آمریکا رفت تا مشکلات مردم حل شود، ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از برجام، در تلاش بودند تا ایرانی‌ها از برجام خارج شوند و دنیا به این نتیجه برسد که ایران به تعهدات خود پایبنده نبوده، اما جمهوری اسلامی ایران با تدبیر رهبری معظم انقلاب پای این موضوع ایستاد و چهره عهدشکن آمریکا را به دنیا معرفی کرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران باید بدانند، کشورهایی که با آمریکا مذاکره کرده‌اند اکنون با آمریکا مشکل دارند، گفت: مذاکرات کره شمالی و آمریکا به تازگی انجام شد ولی بعد از مذاکرات هم آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی آغاز کرد، زیرا آمریکا جهان تک قطبی را می‌خواهد.