خبرنگار و مسوولیتی که بر دوش دارد

سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌دارند و قلم خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‌گیرند.

سلام و درود خدا بر تمامی خون‌ نگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه‌ گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند.

خبرنگار باید بداند و می‌داند که آن کس که آگاه‌تر است مسؤول‌تر است.

مسؤول در قبال ملت و کشور،

مسؤول در قبال باورها و اعتقادات مردم،

مسؤول در قبال منافع ملی،

مسؤول در قبال تجاوز فکری و اندیشه ه‌‌ای بیگانه‌ به مرزهای فرهنگی،

مسؤول در قبال اخلاق جامعه ،

مسؤول در قبال کژاندیشی و کژ رفتاری‌های اداره‌ کنندگان کشور

و این مسؤولیت و مسؤولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی ‌آفریند،

بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‌سازد و خبرنگار به جایگاهی می‌رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‌بیند.

حرفه ارجمند خبرنگاری در پرتو شجاعت طبع و قوت روحیه خبرنگاران، شغلی شریف و خوشنام در عصر ارتباطات است و

نگارندگان جسور و خستگی‌ناپذیرِ خبر، همچون پروانه‌ای بی‌پروا خود را بر آتش شمع حوادث زمانه می‌زنند و این آزادگی و بلندی همت، رمز محبوبیت این فن شریف است.

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

خبرنگاران همانانی هستند که گاه در برابر پرسشهای حق طلبانه فحش میخورند و یا به سوالات از پیش تعیین شده مجبور میگردند .. همانها که متهمند چرا اخبار منفی پخش میکنند و چرا خطاهای کوچک را بزرگنمایی میکنند ..
آنها که گاهی به بیشعوری* خطاب میشوند و گاهی به خماری* ..گاهی به بیسوادی* و گاه به معترضین بی اساس.. گاه به مزدوری* و نادانی* و بی تربیتی* و گاه ....

بماند .. آنقدر این سالها از اینگونه حرفها و نیش و کنایه ها شنیده ایم که پوستمان کلفت شده است ولی زبانمان برای بیان حق و حقیقت کوتاه نشده ..

دعا کنید که نوشته هایمان طلوع حقیقت
و بیان دردهای کسانی که نمی توانند بگویند یا فریادشان بی صداست باشد.

* القاب اهدایی از سوی آقای آخوندی وزیر راه ، آقای هاشمی وزیر بهداشت، خانم بهناز جعفری بازیگر، خانم لیلا اوتادی بازیگر، آقای بهروز افخمی کارگردان و دیگر دوستان ..

صفورا ترقی

۹۷/۵/۱۷