سیاست آمریکا درباره ایران ورشکسته است

در حالی که اظهارنظرهای ضد ایرانی مقام‌های واشنگتن ادامه دارد، یکی از حامیان «دونالد ترامپ» و چهره تلویزیونی با سابقه در آمریکا گفت: «عربستان سعودی در خاورمیانه دشمن ما است و ما دشمن‌مان را عوضی گرفته‌ایم».

«جرالدو ریورا» کارشناس و مجری برجسته شبکه فاکس‌نیوز سه شنبه شب به وقت واشنگتن، به عنوان کارشناس برنامه ویژه این شبکه درباره ایران دعوت شد تا درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران صحبت کند.

او که یکی از حامیان سرسخت «دونالد ترامپ» محسوب می‌شود، در این برنامه گفت که عربستان سعودی دشمن ایالات متحده در منطقه غرب اسیا است و منشا همه مشکلات است.

ریورا البته مدعی شد: « شکی نیست که این تحریم‌ها گزنده است و به هدف خود که کشاندن ایران به میز مذاکرات هسته‌ای است، موفق خواهد بود و فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور ترامپ باید ایده دیدار با (حسن) روحانی را پیش ببرد. من اینکه او (ترامپ) با این افراد دیدار رو در رو داشته باشد را دوست دارم. به نظرم او یک توانایی بینظیر و خارق العاده در مذاکرات رو در رو دارد».

این کارشناس باسابقه آمریکایی سپس گفت: اما من فکر می‌کنم که کل سیاست ما درباره ایران، سیاستی ورشکسته است، ما در خاورمیانه کاملا دشمن‌مان را عوضی گرفته‌ایم. تجربه من از دهه‌ها پوشش و مخابره گزارش‌ها درباره جنگ‌ها، اذیت و‌ آزارها و اقدامات شر عربستان سعودی را نشان می‌دهد، ربایندگان هواپیماها در (حملات) ۱۱ سپتامبر از عربستان سعودی بودند، آنها داعش هستند، آنها القاعده هستند، آنها الشباب هستند. این سنی‌ها و عربستان سعودی هستند که مشکلات واقعی هستند. به نظر من، ما می‌توانیم با ایرانی‌ها تعامل کنیم. سعودی‌ها ما را خریده‌اند، سعودی‌ها سیاست خارجی ما را خریده‌اند».

اظهارات ریورا در حالی مطرح شد که او پیش از این هم یک بار در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ گفته بود که عربستان و تفکرات افراطی‌این کشور، بزرگترین تهدید برای آمریکا است.

او که در یک برنامه جنجالی در شبکه فاکس نیوز صحبت می‌کرد، به مجری این شبکه گفته بود: «منشا تمام شرارت‌ها عربستان سعودی است. مهاجمین یازده سپتامبر چه کسانی بودند؟ بگذار حرفم را تمام کنم. همه آن‌ها از عربستان سعودی بودند