"تقوی" روز خبرنگار را تبریک گفت

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی طی پیامی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

پیام به مناسبت روز خبرنگار

17 مردادماه که به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی ایران به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان روز خبرنگار نامیده شده است، فرصت مناسبی برای تجلیل از خبرنگارانی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند.

خبرنگاروظیفه سنگین اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را برعهده دارد. خبرنگاران متعهد با صدا و تصویر خبری، قلم و کاغذشان مردم را از پیرامونشان آگاه می‌سازنند. خبرنگاران چشم ناظر و امین ملت برای حضور هوشمندانه و صادقانه در حوادث، رخدادها و رویدادهای داخلی و خارجی و عامل اصلی در عرضه و انتقال دقیق، صریح و صحیح واقعیات و حقایق به افکار عمومی و در چارچوب هوشیارانه به منافع و مصالح ملی است. خبرنگار متعهد حلقه اتصال بین مردم، مسئولان و جهان پیرامون بوده و در راستای انجام رسالت خطیر خویش تا پای جان ‌تلاش می‌کند. شهدای عرصه رسانه و خبر ‌نمونه‌هایی بارز از جانفشانی مجاهدانه در این عرصه‌ها می‌باشند‎‌.

بی‌شک در شرایط کنونی کشور نقش راهبردی و تعیین‌کننده اصحاب رسانه در آگاهی‌بخشی آحاد جامعه نسبت به چالش‌ها و مشکلات فراروی کشور برکسی پوشیده نیست و با توجه به اهمیت مباحث مهمی از جمله: اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال و اهمیت فرهنگ سازی در عرصه‌های مختلفبویژه انتقال خدمات و دستاوردهای بخش کشاورزی با تاکید برشاخص‌ها و مولفه‌های فرهنگ  و مدیریت جهادی می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد اهداف و آرمان‌های دینی و  انقلابی ملت ایران ایفا نمایند.

اینجانب ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه خبرنگاری به ویژه شهید والا مقاممان محمود صارمی، این روز را به تمامی جهادگران عرصه‌ی خبر، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و جامعه بزرگ خبری و رسانه‌ای که با عشقِ خدمت به انقلاب اسلامی و مردم، برای ارتقاء فرهنگ و انعکاس اخبار و رویدادها تلاش می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون خبرنگاران متعهد را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

سیدرضا تقوی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی