هشدار اتریش درباره عواقب تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

کاریل کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش درباره جلوگیری از اجرایی شدن بقیه تحریم های آمریکا علیه ایران که در ماه نوامبر قرار است اعمال شود ابراز امیدواری کرد.

وی که در مصاحبه با خبرگزاری اتریش سخن می گفت تصریح کرد که تحریم های آینده آمریکا علیه صادرات نفتی ایران که برای ماه نوامبر در نظر گرفته شده است چالش بسیار بزرگتری را نسبت به تحریم هایی که از روز سه شنبه اجرایی شده است ایجاد می کند. من امیدوارم که بتوان از این رژیم تحریم گسترده تر علیه ایران جلوگیری کرد.

وزیر امور خارجه اتریش با ابراز تاسف درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که ما تلاش های مشترک خود را برای حفظ برجام در پیش می گیریم.

کنایسل همچنین گفت که این توافق هسته‌ای با ایران پیش خواهد رفت و یک ستون مهم معماری عدم گسترش تسلیحات بین المللی باقی می ماند. در اینجا همچنین مسئله اعتبار و اعتماد در مناسبات بین المللی مطرح است.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین حمایت کامل خود را از بیانیه "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی دیگر مشارکت کننده در توافق هسته‌ای وین ابراز داشته و به این مسئله اشاره کرد که در روز سه شنبه یک پیوست به روز شده برای تنظیم مقررات ممنوعه اتحادیه اروپا برای حمایت از مناسبات تجاری با ایران اعمال شده است. این مقررات برای مبارزه با تحریم های آمریکا به ویژه اثر شخص ثالث که بر خلاف قوانین بین المللی است طراحی شده است. آمریکا تمام کشورهایی را که از تحریم های این کشور علیه ایران پیروی نکنند و همچنان به مناسبات تجاری خود با ایران ادامه دهند به اقدامات تنبیهی تهدید کرده است.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه می خروج یک‌جانبه کشورش از توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران را اعلام کرد و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران در دستور کار قرار داد.

از روز سه شنبه تحریم‌های در حالت تعلیق آمریکا علیه ایران مجدداً به‌اجرا در آمدند.

اولاً ایالات متحده می‌خواهد شرایطی را ایجاد کند که ایران نتواند به دلار آمریکا هیچ دسترسی‌‌ای داشته باشد و نتواند با طلا و فلزات گرانبها تجارت کند. همچنین از تجارت فلزات خاص و مواد خام و نرم‌افزار صنعتی با ایران هم باید جلوگیری شود.

90 روز بعد هم در ماه نوامبر تحریم‌های دیگری علیه ایران اعمال می‌شود که با کمک آن واردات نفتی دیگر کشورها از ایران به صفر کاهش می‌یابد. هم‌زمان آمریکا می‌خواهد پرداخت‌های بین المللی به ایران را متوقف کند.