هدف ترامپ از مذاکره، گرفتن عکس یادگاری است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هدف ترامپ از مذاکره، گرفتن عکس یادگاری است.
وی افزود:مذاکره بدون پیش شرط ترامپ یک نوع حربه  است و برای او فقط مذاکره اهمیت دارد و می خواهد از این طریق صرفا عکس یادگاری بگیرد و تبلیغات سیاسی انجام دهد.
حمیدرضا ترقی اظهار کرد: موضوع مذاکره باید مشخص باشد و بدانیم راجع به چه مسئله ای می خواهیم مذاکره داشته باشیم، ما در موضوع برجام مذاکره را انجام دادیم و آنها به تعهد خودشان عمل نکردند.
وی ادامه داد: بی تردید موضوعات موشکی و نفوذ ایران در منطقه هم به اقتدار ملی کشورمان باز
می گردد و این مسائل با توجه به مولفه های اقتدار ملی جمهوری اسلامی، قابل مذاکره نیست بنابراین موضوعی برای مذاکره وجود ندارد. ضمن اینکه هر مذاکره ای آداب و شرایطی دارد، نمی شود یک طرف خنجر بزند یا چماغ دستش باشد و بگوید بیایید مذاکره بکنیم. 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آداب مذاکره از سوی آمریکایی ها رعایت نشده و نمی شود، عنوان کرد: طرف مذاکره کننده همچنان به دشمنی اش با نظام جمهوری اسلامی و تحریم هایش ادامه می دهد و در این حالت مذاکره معنا دارد زیرا به نفع طرفین نیست و نتیجه ای هم نخواهد داشت.وی افزود: باتوجه به این مشخصات تصور می کنم، هدف اصلی ترامپ از مذاکره، فقط مذاکره است و می خواهد صرفا عکسی از این مسئله منتشر کرده و از آن استفاده و بهره برداری تبلیغاتی برای کنگره آمریکا داشته باشد و می خواهد نشان دهد فشارهایی که به ایران وارد کرده، جواب داده و این کشور را پای میز مذاکره کشانده است. 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: مذاکره با این کشور برد، باخت بوده و به نفع آمریکاست و هیچ نفعی برای جمهوری اسلامی نخواهد داشت. 
وی تاکید کرد: آمریکایی ها می خواهند ما دست از حمایت مردم فلسطین و محور قامت یعنی سوریه، لبنان، حزب الله برداریم، فناوری هسته ای را کاملا محدود کرده و برای افزایش توان موشکی مان کاری انجام ندهیم، در واقع آنها با توان موشکی ما مسئله دارند و از سوی دیگر می خواهند نظام اسلامی آنچنان تغییر رفتار بدهد که چیزی از اسلام و ایدئولوژی اسلامی در سیاستگذاری خارجی و داخلی باقی نماند. 
ترقی گفت: مذاکره بدون پیش شرط ترامپ یک نوع حربه است و برای او فقط مذاکره اهمیت دارد و می خواهد از این طریق صرفا عکس یادگاری بگیرد و تبلیغات سیاسی انجام دهد، البته ایجاد اختلاف و دوقطبی  در داخل کشور ایران هم یکی دیگر از اهداف مذاکره بدون پیش شرط آنها به شمار می رود.  
ترقی یادآور شد: آمریکایی ها با سلطه رسانه ای که در کشورشان دارند، می توانند با یک عکس آنچنان افکار عمومی جامعه خود را تحت تاثیر قرار دهند که کسی متوجه نشود، این عکس نشان دهنده دو کشور موافق یا مخالف است، برهمین اساس روی عکس می توانندمانور تبلیغاتی انجام دهند.